Víla Punčoška je proti uprchlíkům
Petr BittnerPraha se v sobotu proměnila v postmoderní karneval. Šesticí demonstrací se provrtával i masopustní průvod. Kromě mešit, křížů a šesticípích hvězd se tedy na rekordně malé ploše prosadilo i pohanství.
V sobotu 6. února se Praha stala simulátorem válečné Sýrie: v jejím epicentru se střetlo tolik skupin, že chvílemi přestávalo být jasné, kdo je proti komu. „Chlapi, tak s kým jsou tihle? Já už fakt nevím, kde stojíme,“ formuloval nakonec svůj zmatek u setmělého Mánesova mostu mladík zabalený v české vlajce, zatímco jeho partnerka se expresivně hádala s další dívkou o to, která bude víc znásilněna a kým.
Jako by to nestačilo, Nerudovou ulicí se v alkoholickém oparu ploužil masopustní průvod. Kromě Židů, kteří vězí v hlavě Adamu B. Bartošovi, muslimů, kteří nedají spát Martinu Konvičkovi, a Ježíše, jehož jméno vynesla na kříži až na Hradčany skupina katolíků, se toho odpoledne přihlásily o slovo i neodolatelně nezúčastněné pohanské kejkle.
„Já jsem víla Punčoška!“ provolávala zdánlivě apoliticky dáma navlečená v pestrobarevném kostýmu. „A vílo Punčoško! Jste pro, nebo proti uprchlíkům?“ zeptal se víly bezelstně kameraman Ondra Mazura. „Proti uprchlíkům, nechci je!“ dupla si víla Punčoška a potvrdila, že Parlamentní listy se čtou i v říši pohádek…
Jen vzhůru, nácci této země
Víla Punčoška se tam motala snad hodinu, přišla asi opravdu zcela nepoliticky na masopust, proč neodešla jako různi jiní medvědi atp. netuším. Na spoustě fotek interaguje s "antikonfliktním týmem", například jí o asi 40 let mladší policista klade chlácholivě ruku na rameno.
Pan Mazura ji oslovil velmi mile a ona mu v stejném tonu odpověděla. Na nohy jí v tom videu vidět není, ale v přeneseném slova smyslu o dupání nožkou řeč být nemůže.
Mimochodem, nepodařilo se mi zjistit nějakou významnou tradici vážící se k víle Punčošce. Kdo je Punčoška?