Filmař Spurlock přiměl americké provinční město ke změně jména

ČTK, Petr Jedlička

Známý angažovaný dokumentarista zaplatil pensylvánské Altooně za přejmenování na název jeho nového snímku. Film pojednává o fenoménu product placement.

Změnit své jméno na 60 dní se rozhodlo pensylvánské město Altoona. Za to, že z něj od 27. dubna na dva měsíce bude poměrně krkolomně znějící „POM Wonderful Presents: The Greatest Movie Ever Sold, Pennsylvania“, může americký filmař Morgan Spurlock, který chce tímto způsobem propagovat svůj nejnovější snímek, zaměřený na  reklamní umísťování produktů známé jako product placement do filmů a televize.

Jak napsal list The Chicago Sun, Spurlock, který je známý jako autor na Oscara nominovaného dokumentu Super Size Me, v němž zaznamenal změny po měsíční stravě sestávající výhradně z produktů z McDonald's, zaplatí Altooně za změnu 25 tisíc dolarů (asi 415 tisíc korun). Jeho film nese stejný název, jaké bude mít na dva měsíce Altoona — jen bez dodatku „Pennsylvania“. Společnost POM Wonderful LLC se sídlem v Los Angeles vyrábí pomerančové džusy, čaje a zdravotní produkty a je sponzorem filmu.

Čtyřicetiletý Spurlock uvedl, že nápad na změnu jména celého města se mu v hlavě začal líhnout poté, co měl jeho film premiéru na lednovém festivalu Sundance. Oslovil malá města, jako je Altoona, která by připomínala místo, v němž sám vyrostl — městečko Beckley.

Zatím není jasné, jaký bude mít dopad přejmenování Altoony při slavnostní ceremonii pro jejích 46 300 obyvatel. Tedy s výjimkou potenciální větší bezpečnosti ve městě — peníze za přejmenování jsou totiž určeny pro místní policejní okrsek.