#Obce a města

„Stavět v Praze most přes Vltavu se vám stane jednou za život,“ říká Petr Tej

Štvanická lávka mezi Karlínem a Holešovicemi je od léta dvacátým mostním spojením přes Vltavu v Praze. S jedním z jejích tvůrců, architektem Petrem Tejem, jsme hovořili o jejím vzniku a výjimečnosti i o společenské úloze architekta.

Ostravský Bauhaus končit nemusí

Městem plánovaná demolice jedné z dvojice ostravských galerií současného umění Plato spustila protest kulturní veřejnosti. Přeměna hobbymarketu na dočasnou galerii se totiž ukázala jako velmi progresivní a žádoucí.

Kapalný vzduch a horko Slunce. Dva pilíře české energetiky budoucnosti

Nový vládní klimaticko-energetický plán zapomněl na dvě důležité technologie. Českou energetiku mohou změnit od základu. O jejich rychlý transfer do České republiky se musí pokusit obyvatelé sídlišť.

Obce se vyhýbají odpovědnosti zajistit dostatečné kapacity v mateřských školkách

Vedení mnoha obcí není schopno zajistit dostatečnou kapacitu předškolní péče a odpovědnost přehazuje na stát a rodiče. Opakují se stále stejné výmluvy. Obce musejí začít plnit svou funkci a zajistit adekvátní služby svým občanům.

Protesty 30 pro Prahu. Bezpečný pohyb je v zájmu nás všech

Hysterická reakce malé části české veřejnosti na protesty za nižší povolenou rychlost aut ve městě nemůže zastřít jejich skutečný význam. Tím je snaha zabránit zbytečným obětem, zraněním a celkově zlepšit život a pohyb ve městě.

Cyklisté opět na ráně. Poslanecký návrh ohrožuje bezpečnost na silnicích

Cyklistická doprava má řadu pozitiv, ale jejímu rozvoji brání podmínky přizpůsobené autodopravě. Na nedávno přijaté pravidlo 1,5 metru, jež zvýšilo bezpečnost na silnicích, nyní svými pozměňovacími návrhy útočí poslankyně za ANO.

Asanace brněnského nádražního podchodu s xenofobním podtextem

Zhodnocení pozemků, ale i renovace veřejných prostor v centrech měst často odnášejí místní a marginalizovaní, s jistotou se ze změn radují jen movitější. Asanace brněnského nádražního podchodu se nezdá výjimkou. Oblíbené stánky už zmizely.

Kolikrát jsi retard?

Každoroční smršť hluku a světla k důstojné oslavě konce roku a začátku nového nepatří. Škodí a zraňuje i ty, kdo se jí přímo neúčastní. Do konce roku společně využijme dostupné nástroje, aby se pyrotechnické šílenství už neopakovalo.

Hlavně to zdraví. Nižší povolená rychlost ve městech pomůže chránit naše životy

Snížení maximální rychlosti aut ve městech na třicet kilometrů v hodině je rozumné z řady důvodů. Klesne počet dopravních nehod, v klidnějším městském prostoru se budeme cítit na kole i pěšky lépe a zlepší se i zdraví nás a našich blízkých.