Nový ředitel ČRo by měl být znám na konci května

Bývalé vedení ČRo porušilo v deseti případech zákon. Vyplývá to z auditu, jenž firma Ernst&Young představila na včerejším zasedání Rady ČRo. Na radě zároveň zazněla jména šesti kandidátů na post nového šéfa rozhlasu.

(dar)

29.04.2010 09:17

309477_mediafax_jakub_polacek

Dana Jaklová a Ladislav Jíša. Členové rady hlasovali včera jednotně. Foto Jakub Poláček, Mediafax

O post generálního ředitele rozhlasu se bude ucházet šest kandidátů. Jejich jména zazněla na středečním zasedání Rady Českého rozhlasu. Mezi kandidáty je i prozatímní ředitel Peter Duhan a ředitelka zpravodajských stanic Hana Hikelová.

Dalšími kandidáty jsou Jiří Franc, Petr Matoulek, Jan Menger a Karel Zýka. Post ředitele je volný od února letošního roku, kdy ze zdravotních důvodů rezignoval na podzim zvolený ředitel Richard Medek.

Nový generální ředitel by měl být znám do konce května. Zůstává ovšem otázkou, zda k volbě vůbec dojde, neboť na volbu ředitele musí být přítomno šest členů rady. Poté, co vypršel mandát třem zástupcům, má ovšem rada členů pouze pět. A pokud poslanci další nedoplní, může z volby vedení sejít.

Rada ČRo si na zasedání ustanovila nové předsednictvo. V jejím čele stanula dosavadní místopředsedkyně Dana Jaklová. Prvním místopředsedou se stal Ladislav Jíša.

Rada také zaujala stanovisko k problematice rekonstrukce historické budovy Českého rozhlasu ve Vinohradské ulici. Na zasedání konstatovala, že bývalý ředitel Kasík je plně odpovědný za překročení ceny rekonstrukce, jež může dosáhnout navýšení až o 126 milionů korun.

Zástupce firmy Ernst&Young představil v této souvislosti vypracovaný audit. Auditoři nalezli celkem dvacet osm závažných pochybení. Hned deset z nich přitom znamenalo přímé porušení zákona. Podle vyjádření zástupce firmy však ani v jednom případě nemělo porušení zákona vliv na výběr nejlepšího kandidáta.

Rada následně vyzvala prozatímního ředitele Duhana, aby z výsledků vyvodil příslušné personální a finanční opatření vůči odpovědným pracovníkům rozhlasu.

O nepravdivé zprávě rozhlasu o údajně skartovaném spisu Jiřího Dienstbiera se na radě nejednalo. „Panu Dienstbierovi jsme se již za chybné a nepřijatelné zpravodajství omluvili v tiskové zprávě,“ zdůraznil po zasedání na dotaz Deníku Referendum prozatímní ředitel Peter Duhan.


A co si myslíte vy? Diskuse (0 příspěvků)

Pro vložení příspěvku musíte být zaregistrováni a přihlášeni.