Česká debata o Číně na výplatní pásce Petra Kellnera
Robert BřešťanPodle Aktuálně.cz Home Credit Petra Kellnera skrze placenou PR agenturu ovlivňuje české veřejné mínění o Číně. V rámci redakční spolupráce zveřejňujeme komentář šéfredaktora serveru HlídacíPes.org Roberta Břešťana.
O tom, že „nezávislý projekt“ o Číně, Sinoskop Víta Vojty je ve skutečnosti projektem placeným Petrem Kellnerem, si šuškali vrabci na střeše od počátku vzniku zmíněného webu. Teď to máme potvrzené černé na bílém i s řadou dalších informací o tom, jak tu Kellnerův a Šmejcův Home Credit zákulisně ovlivňuje veřejnou debatu o Číně v Česku.
Je to závažná zpráva i o stavu některých českých médií a novinářů; ze strany Aktuálně.cz naopak důkaz toho, že kvalitní žurnalistika ještě zdaleka nevymřela. Detaily si každý může přečíst v původním textu. V kostce jde o to, že si Home Credit najal a platil P.R. agenturu C&B Reputation Management, aby pomáhala těm, kteří se v českých médiích čínského režimu zastávají, a aktivně tak zlepšovala obraz Číny v ČR. Smlouva měla pochopitelně zůstat pěkně pod pokličkou, ale smůla…
Reputační katastrofa je to pro Home Credit (s jeho neschopností, či spíše neochotou na novináři zjištěná fakta reagovat), pro sinologa Víta Vojtu (stane se lakmusovým papírkem serióznosti médií, v těch slušných by si už jako „nezávislý expert“ neměl ani škrtnout), pro majitele P.R. agentury C&B Tomáše Jirsu a v důsledku i pro projekt Info.cz, kde je Jirsa jednatelem (a také autorem komentářů či podcastu Insider; jeho agentura sídlí dokonce na stejné adrese jako Info), pro moderátora Luboše Xavera Veselého, jemuž píáristé připravovali pro jeho XTV otázky pro rozhovor s Vítem Vojtou, protože se „Luboš v tom tématu neorientuje a proto jsme mu připravili typy dotazů, které by mohly být pro pořad atraktivní“, i pro řadu dalších.
Vše ovšem řádně vyúčtováno k proplacení Home Creditu, celkem tisíce hodin práce ve prospěch dobré pověsti Číny v Česku.