Po dálnici na Volyň. A z Volyně do Bruselu
Patrik EichlerPředseda vlády nevyloučil její rekonstrukci. Z jeho neurčitého a povrchního novoročního povídání v České televizi vzešlo, že ohrožen je ministr dopravy Ťok a ministr zahraničí Petříček. Nemají je totiž rádi komunisté.
Sám od sebe předseda vlády o změnách v kabinetu nemluvil. I do televize ale chodí nepřipravený, takže zaváhal nad otázkou moderátora novoročního rozhovoru a změny mezi ministry nevyloučil. Chvilka z povrchního a nezáživného povídání předsedy vlády v České televizi dala téma některým tištěným deníkům a nepřeberné spoustě malinkatých zdánlivě zpravodajských webů.
Že se mezi lidmi bude mluvit o odvolání ministra dopravy, lídrovi politického hnutí ANO pomůže. V pátek před Štědrým dnem ostatně o parkování na dálnici u Jihlavy jednala Sněmovna. A že v roce 2018 dostavěly soukromé stavební firmy dohromady tolik dálnic, že to délkou nevyrovnalo ani železniční tunel u Rokycan, jsme mohli leckde číst skoro ve stejnou chvíli. Za ty firmy, což premiér neopomněl ve svém novoročním povídání zdůraznit, nese ovšem odpovědnost právě ministr Ťok. Jsou „jeho“. A musí na ně být přísnější.
Zdejší debata dlouhodobě vyzdvihuje jednotlivce proti celku. Premiéra vynáší nad ministry. Ministry nad dodavatelské firmy. A snad jen to vysvětluje, proč je hlavním bodem kritiky ministra dopravy dočasné parkoviště na jedné dálnici, a ne současné cílevědomé rozbíjení veřejné železniční dopravy. I zde je zájem jednotlivce bezchybně rozpoznán. A zájem celku bezchybně opomenut.