Televizní diváci přepínají z hlavních stanic na menší

ČTK

Před pěti lety sledovalo hlavní stanice, oba programy České televize, Novu a Primu, pětadevadesát lidí ze sta. Dnes mají už jen tři čtvrtiny diváků. Ostatní ovšem nečtou - sledují jen jiné kanály.

Sledovanost velkých televizních stanic v tuzemsku klesla za posledních pět let o zhruba devatenáct procent. Stále více diváků dává v poslední době přednost menším televizním stanicím. Zatímco v roce 2005 sledovalo čtyři největší celoplošné stanice pětadevadesát procent dospělých diváků, letos jsou jich zhruba tři čtvrtiny. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který ve spolupráci s výzkumnou agenturou Mediaresearch realizovalo mediální zastupitelství At Media.

Sledovanost televize zůstává podle průzkumu v posledních letech zhruba na stejné úrovni. Denně sleduje televizi čtyřiasedmdesát procent lidí starších patnácti let. Ti u televize stráví průměrně 3,75 hodiny za den. Zároveň roste sledovanost televize prostřednictvím internetu.

Mediální vybavenost domácností v poslední době narostla. Zatímco v roce 2001 měla dvě a více televizí čtvrtina domácností, loni to bylo přes třicet procent. Deset a více televizních programů mohla loni sledovat více než polovina domácností, o rok dříve to bylo asi jednatřicet procent.

Z výsledků průzkumu dále vyplývá, že zejména mladá generace při sledování televize nejčastěji pracuje s internetem, s rostoucím věkem se lidé u televize věnují více domácím pracím. Mladí lidé ve věku od 15 do 24 let vyhledávají na obrazovkách hlavně zábavu, sledují komedie, horory nebo reality show. Starší diváci ve věku od 35 do 44 let dávají přednost spíše zpravodajství nebo přírodovědným a vědeckým pořadům.