HN: Nova vymění ředitele, místo Dvořáka ji povede Nováková

ČTK, Anna Voňavková

Po sedmi letech vedení televize by měla nahradit Petra Dvořáka dosavadní ředitelka marketingu Miloslava Nováková. Podle Hospodářských novin viceprezidentem CME Dvořák zůstane.

Generální ředitel Novy Petr Dvořák podle informací Hospodářských novin (HN) skončí ve vedení televize. Měl by se naplno věnovat už jen funkci viceprezidenta pro televizní vysílání v mateřské společnosti Central European Media Enterprises (CME), pod niž Nova spadá. Na jeho místo by se měla posunout dosavadní ředitelka marketingu Miloslava Nováková. Termín Dvořákova odchodu zatím nebyl přesně stanoven, uvedl deník.

Miloslava Nováková se stala vedoucí marketingového oddělení v roce 2006, do té doby řídila odbor Public Relations a komunikace.

Dvořák ani nikdo další ze zaměstnanců se nechtěl k personálním změnám vyjádřit. „To nemohu komentovat," řekl deníku Dvořák. „Personální změny v managementu televize jsme už komunikovali. Další případné změny budeme komentovat, až se stanou," sdělila i mluvčí Novy Michaela Fričová v textové zprávě.

Dvořák údajně počátkem května podepsal novou „viceprezidentskou" pracovní smlouvu, která mu zajišťuje příjem převyšující čtrnáct milionů korun ročně. Dalších zhruba deset milionů korun si může vydělat na bonusech.

Nova již počátkem týdne potvrdila, že z vedení podniku odcházejí personální ředitel Jan Doleček a dosavadní druhý muž Novy Milan Cimirot, jenž bude výkonným ředitelem už jen do konce června.

Podle listu v posledních týdnech v televizi probíhá masivní reorganizace, za kterou však nejsou klíčoví manažeři Novy, ale především spolupracovníci prezidenta CME Adriana Sarbua. „Všechny změny řídí Rumuni, lidé jsou vystresovaní a všichni se bojí mluvit," řekl HN zdroj pod podmínkou anonymity.

Podle již dříve zveřejněných informací přišel o místo šéfredaktor publicistiky Stanislav Brunclík i šéfredaktor zpravodajství Petr Mrzena. Oficiálním důvodem je reorganizace zpravodajství, do něhož Nova začleňuje ztrátovou tiskovou agenturu Mediafax, kterou loni od jejího majitele Sarbua koupila za jedno euro.

Petr Dvořák (1964) absolvoval technickou kybernetiku na Elektrotechnické fakultě ČVUT, v roce 1999 získal titul MBA na Chicagské univerzitě. Začátkem devadesátých let spoluzakládal PR agenturu B.I.G., v jejímž vedení je dodnes. Od roku 1993 spolupracoval se skupinou PPF, kterou také zastupoval v orgánech řady firem — byl například předsedou dozorčí rady eBanky (dnes součást Raiffeisen Bank), působil v České pojišťovně, zasedal i v představenstvu fotbalové Slavie před jejím prodejem britské skupině Enic. Do Novy přišel spolu se vstupem PPF v roce 2002, kdy se stal jednatelem firmy; do křesla generálního ředitele usedl v květnu 2003 po odvolání Vladimíra Železného a zůstal v něm i poté, co Novu koncem roku 2004 koupila americká mediální společnost CME.