Nemohl by už Bernard vyrůst z puberty?
Johanna NejedlováNa pivovar Bernard se snesla kritika za sexistické prvky v jeho reklamách, a tak odpověděl novými, vylepšenými billboardy. Může být ženská polovina zákaznictva, která jeho pivo také pije, spokojená?
Marketingoví kreativci pivovaru Bernard se opět pochlapili (záměrně používám tahle slova) a představili nové reklamní billboardy, na nichž předchozí motivy půllitru a „pin up girls“ doplnili o obličej majitele pivovaru Stanislava Bernarda a nápis „feminist edition“, „za vším hledej ženu“ či „pivo s koulemi“. Pivovar tak nepochopitelně místo toho, aby reflektoval kritiku, že původní zobrazení polonahých dívek u sklenice s pivem je sexistické a zároveň ve spojení se slovy jako „černá lavina“ či „polotmavá“ rasistické, zvolil trapnou frašku, jíž se pokouší provokovat feministky.
Chová se jako zastydlý puberťák, který zarputile odmítá přijmout kritiku a dál se ztrapňuje. Stínová rada pro reklamu v otevřeném dopisu Bernard za reflexi přístupu chválí, upozorňuje ho však na to, že to celé uchopil poněkud špatně. Na takový dopis se pravděpodobně tvůrci reklamy těšili a teď se plácají po zádech, jak to feministkám nandali a jak jim to přinese spoustu pozornosti. Zvláštní. Asi jim nedochází, že reálný život se neodehrává na Facebooku, kde jim pár desítek lidí možná napsalo, že je to vtipné.
No já myslím, že nejlepší je ta kvasnicová jedenáctka, ale reklamu na pivo bych zakázal.
Doporučoval bych zkusit nějaký sváteční ležák z té feministické edice. Pokud jí zachutná, věřím, že teprve pak objeví skutečnou duchovní hloubku mužského světa.
A sexistický číšník nám to většinou naservíruje obráceně.
Já se ovšem neurazím, spíš mě to pobaví. A mého muže samozřejmě také.
Já jí to říkám pořád.
Manželka je ale raději klamána vínem a sladkobolnými feministickými likéry, než aby objevovala drsnou pravdu v pivu.
Když píše pan Nushart "reklamu na pivo bych zakázal", je mnohomluvný: druhé a třetí slůvko z těch pěti je přebytečné!
Já bych jí dal alespoň basu toho švestkovýho nealko-Bernarda.
Takovýto způsob reklamy je zločinem sám o sobě, neboť člověku bere jeho lidskost, a redukuje ho jenom na objekt více či méně stupidní manipulace.
Reklama sexistická je v tomto kontextu skutečně jenom tím nejviditelnějším vrcholem ledovce; je to ten moment, kdy to přeměňování lidské bytosti na pouhý objekt komerčních zájmů se provozuje už i bez sebemenšího náznaku jakéhokoliv studu.
Dítě by také mělo mít možnost prozkoumat genitálie dospělých. Může to u nich vyvolat pocity vzrušení, píše Ina-Maria Philippsová, autorka publikace "Rady rodičům v oblasti sexuálního vývoje dítěte", vydané Spolkovou centrálou pro zdravotnickou osvětu - BZgA.