V Brně se bude stavět dočasný obchodní dům s dočasnou křižovatkou

Vratislav Dostál

Brnu-Kohoutovicím hrozí, že na jeho území vyroste unikátní sada staveb: dočasný obchodní dům, dočasné třípatrové garáže a dočasný kruhový objezd. Podle starosty Kohoutovic takový postup úředníci zvolili kvůli novému znění občanského zákoníku.

V těchto dnech bylo zahájeno územní řízení na dočasnou stavbu garáží, obchodního domu a křižovatky v lokalitě tzv. OKO (ulice Žebětínská, těsně vedle ulice Libušina třída směrem do Žebětína). Investorem je firma PS Brno, která už vlastní některé pozemky pod budoucí stavbou.

Podle občanského sdružení Pro Kohoutovice se tak občané Brna pravděpodobně dočkají nového obchodního domu s křižovatkou, který bude po přibližně třech letech fungování zase zbourán. Zpráva vypadá jako ze satirického webu Žít Brno, avšak není tomu tak. Informaci potvrdil starosta Brna-Kohoutovic Petr Šafařík z ČSSD. Podle něj takový postup úředníci zvolili kvůli novému znění občanského zákoníku.

×
Diskuse
March 18, 2014 v 15.51
Jednotka dočasnosti je jeden furt
To se říkávalo v době dočasného pobytu vojsk SSSR.
OH
March 19, 2014 v 20.42
eštěže
starosta Šafařík, bc. Macek, fotbalista Zorník a spol. sou věčný. Ňáký trvalý jistoty v tý smršti dočasnosti jeden vocení.
AJ
March 19, 2014 v 21.08
Jsem velký fanoušek Pratchetta
že mi ale pod nohama začnou Kohoutovice metamorfózovat v Ankh-Kohoutovice, jsem nečekala.
OH
March 19, 2014 v 21.24
Patricij Havelock Vetinari
je proti státnickému umění páně Šafaříka úplný břídil. Minimálně ve dvou bodech ze tří jde o projev nedocenitelného génia:

1. lokalita - OKO - předmět neúnavných sporů, kdekdo v Kohoutovících i mimo ně má nějakou vlastní vizi, jak s tímhle strategickým územím Kohoutovic naložit - takhle se podle hesla "každý chvilku tahá pilku" dostane postupně na všechny - tři roky Lidl, pak tři roky benzínka, tři roky mototechna, pak si může tři roky Jakub Kořínek nerušeně propojovat ty cíle.
2. křižovatka - tři roky, to mne od pana starosty připadá jako velmi kvalifikovaný odhad trvanlivosti nové křižovatky při běžném zatížení automobilovým provozem, založený na dlouhodobých zkušenostech s kvalitou a odolností silničních staveb v ČR . Domnívám se, že za předpokladu, že nová křižovatka nebude napojena na žádnou z existujících ani případných nových komunikací v Kohoutovicích, mohla by sama o sobě vydržet i dvakrát tolik!