Pražští radní rozprášili komisi pro cyklistickou dopravu
Vratislav DostálRada hlavního města se rozhodla fakticky zlikvidovat komisi pro cyklistickou dopravu. Ta byla již sedmým rokem poradním orgánem radních a zasedali v ní nejen politici, nýbrž i nezávislí odborníci.
Pražští radní se rozhodli fakticky zlikvidovat komisi pro cyklistickou dopravu, jejímiž členy byli kromě politiků také nezávislí experti. Po návrhu na personální čistku komise rezignovali čtyři odborníci na svůj mandát s tím, že se nadále nechtějí podílet na maskování neschopnosti politického vedení města.
Podle Vratislava Fillera z iniciativy Auto*Mat komise pro cyklistickou dopravu ztratila podporu odborné veřejnosti a nadále může sloužit nanejvýš jako fíkový list politických bojů na magistrátu.
„Rozvoj cyklistické dopravy v Praze se již přede dvěma roky zastavil. Čím více se komise snažila věci rozhýbat, tím větší nevoli vyvolávala. Vyvrcholilo to vyloučením nepohodlných členů, kteří ovšem patřili k nejpracovitějším,“ vysvětlil Filler, který byl jedním z těch, kdo v úterý složil mandát člena komise.
Připomněl také, že od června předloňského roku odhlasovala komise pro cyklistickou dopravu dvaadvacet usnesení, která by měla mít odezvu v jednání rady hlavního města. Radou prošlo od dubna 2011 do listopadu 2012 pouze šest tisků, které se nějakým způsobem týkají cyklistické dopravy. Z těchto materiálů měly pouze dva nepřímou souvislost s doporučeními komise.
„Klíčová usnesení, jejichž cílem bylo nastavit systémové fungování podpory cyklistické dopravy v Praze, schvalovala komise často přes odpor své předsedkyně Moniky Krobové Hášové. Rada hlavního města o nich potom nikdy nejednala,“ uvedl Vratislav Filler.
Komise cyklistické dopravy se svou současnou předsedkyní podle něj není funkční, neboť neplní svou základní úlohu, jíž je přinášet podněty pro jednání rady hlavního města. „Neplní ani jiné funkce, například dané Integrovaným krajským programem snižování emisí,“ uzařel Filller.