Regionální tratě se nebudou rušit, nýbrž prodávat
Vratislav DostálMinistr dopravy Pavel Dobeš z Věcí veřejných chce namísto zrušení některých regionálních tratí uspořádat jejich výprodej. Podle Správy železniční dopravy jich může být nabídnuto až 30, do správního řízení o zrušení se jich dostalo od loňska jedenáct.
Ministr dopravy Pavel Dobeš z Věcí veřejných zastavil plány Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) na zrušení některých regionálních tratí a namísto zrušení chce uspořádat jejich výprodej.
Od loňského roku se do správního řízení o zrušení dostalo 11 tratí a všechna zkomplikovala řada spolků, obcí nebo soukromých firem. Resort dopravy proto změnil strategii. Podle SŽDC jich může být k prodeji nabídnuto až třicet. Informuje o tom pondělní vydání deníku E15.
„V tuto chvíli byla všechna správní řízení o zrušení pozastavena, neboť se na všech tratích objevil potenciální zájemce, který by je převzal do vlastní péče, to znamená, že by se stal provozovatelem dráhy, nikoli jen dopravcem," uvedla pro server mluvčí ministerstva dopravy Květa Kočová.
Dále mám vážné obavy, že rozprodání fungující dopravy v daných úsecích soukromníkům, které má v úmyslu ministr Dobeš, není nic jiného než starý známý tunel. Noví provozovatelé dostanou tratě za hubičku, brzy provoz na trati zbankrotuje a nynější majetek drah (včetně pozemků) hladce zpeněží a napakují se. Copak to nikdo nevidí, k čemu to Dobeš přivádí? Copak jsme to už tisíckrát neviděli? Další majetek státu bude vytunelován. Prosím, stop!
Čili "rozprodání fungující dopravy" to zatím není, toho bych se bál v příštích letech. Jedná se opravdu o lokálky, kde nejezdí skoro nic a skoro nikdo, i když ta jemnická, pokud vím, úplně bez cestujících nebyla a snaha o obnovení provozu i v pracovní dny tam prý pořád je. Zrušení bylo tedy zatím odvráceno.