#Automobilismus

Být tu pro lidi, ne pro auta: rekultivace evropských měst

Moudrost starosty z Pontevedry: „Už jen to, že si někdo zaparkuje svůj soukromý vůz na veřejném prostranství, je vlastně na hlavu postavené. Pokud nemáte místo pro mrazák, taky si ho přece nedáte na chodník.“

Lithiový závod ke dnu: jak si Evropa těžbou lithia zadělává na nové závislosti

Těžba lithia je Evropskou komisí i těžaři prezentována jako cesta k záchraně planety před rozvratem klimatu. Jde ale především o nástroj, jak ospravedlnit vytěžení zisků z lithia na úkor planety a místních obyvatel.

Kindernazi a autofašista

Provokativní výstupy Filipa Turka následované klukovskými vytáčkami vyvolávají vzpomínky na dospívání v devadesátých letech. Strana Motoristé je pro návrat podobných úkazů zjevně vehiklem.

Úspěch Motoristů ukázal, že klimatická politika bude levicová, nebo nebude vůbec

Motoristé uspěli s protiklimatickým programem. Voliče získali napříč republikou, zejména v dopravně hůře dostupných regionech. Ukazuje to na bídu klimatické politiky, která ignoruje sociální nerovnost a nespravedlnost.

Pro vládu jsou prioritou dálnice, nikoli udržitelná doprava

Zatímco opravy a modernizace silniční a železniční sítě vnímají vládní politici jako druhořadé, otevírání nových dálnic se u nich těší popularitě. Potřebujeme ale pravý opak.

Lepší život ve městech: Nízkoemisní zóny a zklidňování dopravy

Od roku 2030 budou v Evropě platit výrazně přísnější limity pro kvalitu ovzduší. Především ve městech to bude vyžadovat přísnější regulaci automobilové dopravy. Opatření mohou pomoci zklidnit dopravu a zvýšit bezpečnost.

Úspěch v recyklaci pneumatik mate. Pomoci může pyrolýza, ale i ta jen částečně

Ačkoliv podle dat se dnes v Evropě zpětně vybere a využije až pětadevadesát procent ojetých pneumatik, cíl vyrábět nové pneumatiky ze starých zůstává v nedohlednu. Průmysl vidí potenciál v pyrolýzním zpracování. I to má ale své limity.

Česká politika automobilismu způsobuje dopravní chudobu

Město Touškov se stalo prvním českým městem se sdílenými komunitními elektromobily. Při hledání východisek z pasti individuální automobilové dopravy musíme být invenční. Je nejen neúnosná pro planetu, ale i silně sociálně diskriminující.