#Automobilismus

Znečišťovatelům zaplatíme: Dohoda o čistém průmyslu prospěje byznysu, ne klimatu

Dohoda o čistém průmyslu ustupuje byznysu, oslabuje regulace i klimatické ambice. Aby evropské společnosti zvládly klimatickou krizi, nástup fašismu i geopolitické hrozby, musí přijmout politiku velkého zeleného státu.

Turek reguluje automobilový průmysl. Za poradenství v něm přitom bere statisíce

Filip Turek byl zvolen zpravodajem evropského výboru, který reguluje automobilový průmysl. Europoslanec sám deklaruje, že každý měsíc obdrží dvě stě padesát tisíc korun za poradenství v rámci automobilového průmyslu. Střet zájmů ale popírá.

Auto jako zbraň. Následky neopatrné jízdy se stále bagatelizují

Milovníci rychlých vozů včetně europoslance Turka porušováním předpisů ukazují naprostou lhostejnost nejen k pravidlům, ale také ke svému okolí, pro které představují nebezpečí.

Místo svých obyvatel a návštěvníků chrání Brno jen bezohledné řidiče

Brno je opět nejnebezpečnějším krajským městem z hlediska dopravy. Každá třicátá nehoda tu končí tragicky. Město přesto odmítá zavést účinná opatření, jako jsou radary, ochrana chodců nebo zvýšení investic do udržitelné a bezpečné dopravy.

Závislost na autech je jako droga. Aktivní pohyb po městě prospívá všem

Chůze a pohyb na kole je hodnotou nejen pro jednotlivce, ale i společnost. Vytlačíme-li auta z ulic, celé čtvrti i města se stanou lepším místem k životu. V Evropě to už dlouho vědí, u nás zatím stále přetrvává kult automobilismu.

Alexandr Vondra ničí budoucí prosperitu Evropy

Alexandr Vondra se staví do role zachránce automobilového průmyslu. Za chyby jeho šéfů mají podle Vondry platit daňoví poplatníci. Nadbíhání koncernům však Evropě prosperitu nezajistí. Existuje lepší cesta.

Prachatická Živá vila a politika automobilismu

Živá vila v jihočeských Prachaticích je prostorem, který pro mnohé znamená hodně. Snaha města i kraje na jejím místě postavit nepotřebnou silnici je ukázkou politiky, která stojí na odporu vůči všemu komunitnímu a environmentálnímu.

Auta jsou kukly, do nichž se uzavíráme před světem

Auta nejsou jen dopravním prostředkem a důležitou součástí naší ekonomiky, ale také odrazem naší kultury — a tak je i jejich svět plný paradoxů. Při úvahách o omezení automobilismu proto musíme přihlížet právě k jejich kulturní funkci.

Cyklopruhy nejsou bezpečné. Potřebujeme oddělené stezky

Koncem října zemřela v Praze cyklistka. Řidič náklaďáku ji přehlédl, když se zařadila do ochranného boxu před semaforem. Nehoda opět ukazuje, že cyklodoprava potřebuje hlavně řešení oddělená od aut. Bez nich na kole víc lidí jezdit nebude.

Zvyšuje se estékáčkům výpalné?

V dalším dílu z cyklu „Chudí motoristé sobě“ si autor všímá kampaně proti stanicím technické kontroly, která nevypadá na péči o ovzduší.