#Automobilismus

Omezit vjezd aut do měst je v zájmu sociální spravedlnosti i duševní pohody

Berlínští občané navrhují omezit automobilovou dopravu v centru na nutné minimum. Přestože se auty uskutečňuje menšina cest po městě, zabírají veřejný prostor a znepříjemňují život lidem, kteří auta nechtějí nebo si je nemohou dovolit.

Znečišťovatelům zaplatíme: Dohoda o čistém průmyslu prospěje byznysu, ne klimatu

Dohoda o čistém průmyslu ustupuje byznysu, oslabuje regulace i klimatické ambice. Aby evropské společnosti zvládly klimatickou krizi, nástup fašismu i geopolitické hrozby, musí přijmout politiku velkého zeleného státu.

Turek reguluje automobilový průmysl. Za poradenství v něm přitom bere statisíce

Filip Turek byl zvolen zpravodajem evropského výboru, který reguluje automobilový průmysl. Europoslanec sám deklaruje, že každý měsíc obdrží dvě stě padesát tisíc korun za poradenství v rámci automobilového průmyslu. Střet zájmů ale popírá.

Pro vládu jsou prioritou dálnice, nikoli udržitelná doprava

Zatímco opravy a modernizace silniční a železniční sítě vnímají vládní politici jako druhořadé, otevírání nových dálnic se u nich těší popularitě. Potřebujeme ale pravý opak.

Lepší život ve městech: Nízkoemisní zóny a zklidňování dopravy

Od roku 2030 budou v Evropě platit výrazně přísnější limity pro kvalitu ovzduší. Především ve městech to bude vyžadovat přísnější regulaci automobilové dopravy. Opatření mohou pomoci zklidnit dopravu a zvýšit bezpečnost.

Úspěch v recyklaci pneumatik mate. Pomoci může pyrolýza, ale i ta jen částečně

Ačkoliv podle dat se dnes v Evropě zpětně vybere a využije až pětadevadesát procent ojetých pneumatik, cíl vyrábět nové pneumatiky ze starých zůstává v nedohlednu. Průmysl vidí potenciál v pyrolýzním zpracování. I to má ale své limity.

Česká politika automobilismu způsobuje dopravní chudobu

Město Touškov se stalo prvním českým městem se sdílenými komunitními elektromobily. Při hledání východisek z pasti individuální automobilové dopravy musíme být invenční. Je nejen neúnosná pro planetu, ale i silně sociálně diskriminující.

Auto jako zbraň. Následky neopatrné jízdy se stále bagatelizují

Milovníci rychlých vozů včetně europoslance Turka porušováním předpisů ukazují naprostou lhostejnost nejen k pravidlům, ale také ke svému okolí, pro které představují nebezpečí.

Místo svých obyvatel a návštěvníků chrání Brno jen bezohledné řidiče

Brno je opět nejnebezpečnějším krajským městem z hlediska dopravy. Každá třicátá nehoda tu končí tragicky. Město přesto odmítá zavést účinná opatření, jako jsou radary, ochrana chodců nebo zvýšení investic do udržitelné a bezpečné dopravy.

Závislost na autech je jako droga. Aktivní pohyb po městě prospívá všem

Chůze a pohyb na kole je hodnotou nejen pro jednotlivce, ale i společnost. Vytlačíme-li auta z ulic, celé čtvrti i města se stanou lepším místem k životu. V Evropě to už dlouho vědí, u nás zatím stále přetrvává kult automobilismu.