Móda ekonomické krize
Lukáš ČermanTento týden jsme se pokoušeli zjistit, zda ekonomická krize nějakým způsobem ovlivnila oblékání Čechů a Češek. Zjistili jsme, že ano. Buďte první, kdo zjistí, jak.
Módní analytik Deníku Referendum má za to, že hlavní módní reakcí na ekonomickou krizi je používání doplňků v růžové barvě. To má pravděpodobně dvojí důvod. Jednak je nové oblečení položka individuálního rozpočtu, jejíž nákup se dá odložit na finančně lepší časy. Není tak potřeba nakupovat nové oděvy, ale stačí ozvláštnit se novými a lacinějšími doplňky: šálami, čepicemi, šátky, opasky a podobně. Kontrastování tmavých barev a růžové lze chápat jako individuální reakci na všeobecně temné analýzy současnosti. Individuální reakce uvozené využíváním růžové symbolizuje důraz na jemnost, citlivost, emocionalitu, sentimentalitu. Nebo také naivitu.