Exkluzivně: ČSSD se pokusí mobilizovat voliče proti škrtům

Deník Referendum získal s denním předstihem náhledy billboardů ČSSD pro poslední dva týdny kampaně, které se od zítřka začnou objevovat po České republice. ČSSD se pokouší k senátním volbám dostat voliče apelem proti škrtům.

(red)

30.09.2010 13:30

Zasmušilá tvář dělníka a u ní výrok: „Nebudu na propouštění z práce jenom nadávat. Půjdu volit.“, zkroušený výraz penzistky a citát: „Nebudu na propouštění z práce jenom nadávat. Půjdu volit.“ či ustaraná tvář matky s dítětem v náručí a slova: „Nebudu na snižování mateřské jenom nadávat. Půjdu volit.“ Takto se k veřejnosti obrátí ČSSD v posledních dvou týdnech letošní kampaně před senátními volbami.

Billboardy, které získal Deník Referendum s jednodenním předstihem, se začnou po republice objevovat v rámci poslední etapy kampaně ČSSD od 1. října. ČSSD se tím pokouší přivést k volbám své voliče, kteří jinak mají sklon senátní volby ignorovat, neboť v nich nevidí souvislost se svou sociální a ekonomickou situací.

Paradoxem je, že ačkoli billboardy zatím nikde nevisí, jejich hlavní motiv byl parodován již v pondělní Mladé frontě Dnes kreslířem Kemelem. Postavička voliče jde kolem billboardu, na němž se píše: „Nebudu na ČSSD jenom nadávat. Půjdu volit.“ Podle manažera kampaně ČSSD poslance Jana Hamáčka parodii nejspíše inspiroval někdo, kdo viděl prezentaci náhledů billboardů na programové konferenci.

Politolog Lukáš Jelínek pokládá nicméně zvolený závěr kampaně za povedený: „Není negativistický, navíc připomíná význam voličovy role,“ uvedl pro DR. „Vliv jakýchkoli billboardových kampaní na tuzemského voliče nepřeceňuji, spíš se rozhoduje podle osobních zkušeností či pocitů,“ poznamenává ovšem Jelínek.

Rovněž šéfredaktor DR Jakub Patočka ve svém dnešním sloupku závěr kampaně ČSSD chválí: „V každém případě povaha předvolební kampaně zvolené pro posledních čtrnáct dní apelující právě na sociálně-ekonomické zájmy potenciálních voličů ČSSD míří správným směrem.“ Patočka rovněž připomíná, že za mimořádným úspěchem ČSSD v roce 2008 patrně stála právě nadprůměrná účast voličů se sociálně-ekonomickou motivací.

Zda bude mít zvolená kampaň na výsledek voleb vliv, si ale nikdo předpovědět netroufá. „Vzhledem k povaze senátních voleb a tradičně nízké volební účasti jsou výsledky těžko odhadnutelné a oním bonusem pro vítěze může být cokoliv,“ uvedl Lukáš Jelínek.

„Klíčový bude vztah voličů ke škrtům a reformám Nečasovy vlády. Každopádně právě se zkušeností z roku 2008 bych odhady výsledků voleb nepřeceňoval,“ uzavírá politolog Jelínek.


A co si myslíte vy? Diskuse (0 příspěvků)

Pro vložení příspěvku musíte být zaregistrováni a přihlášeni.