Centrum se pokusí čelit nadvládě Seznamu aliancí s Googlem

ČTK

Tuzemská internetová firma Centrum Holdings uzavřela strategickou alianci se společností Google. Stala se prvním autorizovaným distributorem reklamních služeb Google AdWords v regionu střední Evropy.

Centrum Holdings bude na základě dohody se společností Google nabízet reklamní systém AdWords malým a středním firmám jak ve vyhledávání Google, tak v reklamní síti Google, včetně největšího videoportálu v ČR YouTube.

Systém bude poskytovat také na portálech Centrum.cz a Atlas.cz či serverech Aktuálně.cz a Žena.cz. Nabídku zastřeší nově vzniklá internetová agentura Najisto. Ve čtvrtek to oznámili zástupci obou firem.

V příštím roce Centrum očekává z AdWords příjmy v řádu desítek milionů korun. Zároveň od pátku ukončí provoz vlastní reklamní služby AdFox, která podle zástupců Centra nedosahuje kvalit AdWords.

„Našim zákazníkům chceme nabízet to nejlepší dostupné reklamní řešení, které jim umožní růst jejich podnikání. Být prvním autorizovaným distributorem Google AdWords v kombinaci s našimi lokálními inzertními službami je ten nejlepší předpoklad nabídnout komplexní řešení jejich potřeb v oblasti internetové reklamy," uvedl zástupce Centrum Holdings Pavel Vopařil.

AdWords je reklamní systém, který inzerentům umožňuje monitorovat a spravovat jejich internetové reklamní kampaně. Systém zahrnuje textové a grafické formáty i videa a obsahuje nástroje na měření jejich výkonnosti.

Obě firmy také rozšíří dosavadní rámec spolupráce v oblasti vyhledávání. Centrum Holdings bude technologii vyhledávání od společnosti Google nově používat i na Slovensku a v Chorvatsku.

„Naše aktivity nám potvrdily, že o internetový marketing je ze strany malých a středních firem velký zájem. Ten nám ve spojení se silnou obchodní sítí Centrum Holdings umožní v tomto segmentu společně růst a rozšířit možnosti online reklamy i do regionů," uvedla ředitelka českého Googlu Taťána le Moigne. Google podle ní využije tým více než stovky obchodníků Centrum Holdings i zkušenosti z lokálního trhu.

Spolupráce s Googlem by se měla rozvíjet i v budoucnu, Centrum Holdings plánuje využívat i další technologie Googlu, například online mapy.

Největším konkurentem Centrum Holdings na českém trhu je tuzemská jednička Seznam.cz. Ten používá vlastní vyhledávání a pro prodej reklamy má rovněž vlastní službu Sklik.