ČT: Za propad při stavbě tunelu Blanka může zřejmě Metrostav

Podle dosavadního vyšetřování za propad tunelu Blanka zřejmě může společnost Metrostav.

Z vyšetřování báňského úřadu zatím vyplývá, že za červencový propad při stavbě tunelu Blanka může firma Metrostav, která je hlavním dodavatelem stavby. Dnes o tom informovala Česká televize.

Vyšetřování by mělo být uzavřeno do konce října, báňský úřad však už s Metrostavem zahájil správní řízení o finanční sankci. Firmě hrozí pokuta až ve výši pěti milionů korun, dalších nejméně čtrnáct milionů bude po Metrostavu zřejmě požadovat hlavní město.

Báňský úřad nyní vyhodnocuje důkazy. Vyšetřovatelé tvrdí, že už třetí propad tunelu, který má být součástí městského okruhu, není náhodný.

Podle místopředsedy Českého báňského úřadu Dušana Havla mohlo být příčinou propadu selhání lidí, tedy nedodržení technologické kázně, a také pochybení při zpracování provozní dokumentace. „Můj osobní názor je, že bude převažovat právě to porušení technologické kázně," uvedl Havel.

Po příčinách propadu pátrá také Metrostav. „My jsme definovali tři možnosti tohoto propadu. A nevíme, která je ta hlavní, protože to asi bude kombinace těch příčin," řekl mluvčí společnosti František Polák.

ČT upozornila, že po propadu tunelu, který se stal před dvěma lety ve Stromovce, zaplatil Metrostav 200.000 korun, tentokrát by měla být sankce daleko vyšší.

Peníze chce od dodavatele stavby i hlavní město. Podle analýzy vypracované Vysokou školou ekonomickou vznikla Praze škoda minimálně čtrnáct milionů korun. Podle ČT však magistrát nejspíš bude žádat ještě více.

„Jako statutární zástupce Prahy, která platí obrovskou politickou daň za propady při výstavbě Blanky, budu nadále požadovat sankce a odškodnění na společnosti Metrostav," řekl pražský primátor Pavel Bém (ODS).

Ražba v místě závalu stále stojí. Báňský úřad ji nechce povolit do doby, než Metrostav sjedná nápravu a zpřísní podmínky další ražby.

A co si myslíte vy? Diskuse (0 příspěvků)

Pro vložení příspěvku musíte být zaregistrováni a přihlášeni.