Dopravní federace nabádá ministra Bártu k obezřetnosti

Dopravní federace se dnes obrátila na ministra dopravy Víta Bártu s požadavkem, aby při ohlášených škrtech nepodlehl tlaku stavebních firem. Návrh stavební lobby na zlevnění staveb silnic nerealizací protihlukových stěn a ekoduktů označila za nesmysl.

(ib)

12.08.2010 16:03

178185_mediafax_michal_kalasek

Stavební lobby přišla s geniálním řešením, jak zlevnit dálnice. DF žádá Bártu, aby lobby odeslal do patřičných mezí. Foto Michal Kalášek, Mediafax

Dopravní federace dnes zaslala ministru Bártovi otevřený dopis týkající se budoucí strategie řešení problematiky výstavby a dostavby dálnic. Dopravní federace vážně varuje před tím, aby byl brán vážně návrh stavební lobby, která chce stavbu dálnic zlevnit tím, že nebudou stavěny protihlukové stěny a ekodukty.

Jejich absence by poškodila zejména občany a životní prostředí. Podle Dopravní federace by měl ministr především zastavit některé zjevně neopodstatněné a předražené projekty a začít pracovat na koncepci resortu, která definuje skutečně důležité priority.

Dopravní federace v dopisu adresovaném ministrovi dopravy doporučuje, aby plánované rozpočtové škrty v jeho resortu v tomto roce i dalších letech respektovaly několik konkrétních bodů. Prvním je zastavit projekty s malým dopravním významem a značnými náklady, jako jsou splavňování Labe do Pardubic nebo silnice R52 v úseku Pohořelice – Mikulov.

Dopravní federace žádá urychlenou práci na koncepci, která určí skutečné priority pro opravy, modernizace a výstavbu dopravních sítí a konečně umožní vynakládat veřejné peníze efektivně. Důležitým požadavkem je také nekrátit celkový, již tak velmi redukovaný rozpočet na opravy a modernizaci železničních tratí.

„Odpověď stavebních firem ministru Bártovi, že ke zlevnění našich předražených silnic a dálnic nesáhnou na vlastní marže, ale místo toho nepostaví protihlukové stěny a ekodukty, je nesmyslná. Tato opatření jsou totiž podmínkou pro už vydaná povolení těchto staveb. Firmy tak vlastně navrhují nezákonný postup – stavět v rozporu s vydaným povolením,“ sdělil Martin Fadrný z Ekologického právního servisu.

„Rozpočtové škrty nelze do budoucna činit, aniž bychom podle objektivních kritérií za účasti veřejnosti určili pořadí realizací jednotlivých staveb a následně se jím také řídili. V současnosti stát rozděluje prostředky na základě regionálního lobbingu a toho, která stavba má zrovna vydané povolení, což je neudržitelné,“ dodal Aleš Kuták z Dopravní federace.

Dopravní federace je sdružením ekologických organizací, které vzniklo s cílem dosáhnout snížení negativního vlivu dopravy na kvalitu života. Zaměřuje se zejména na opatření s celostátním dopadem a jejími členy jsou Hnutí DUHA, Ekologický právní servis, Oživení, Děti Země a Centrum pro dopravu a energetiku.

You Tube Dopravní federace - Jak jsme prohráli boj s kamiony


A co si myslíte vy? Diskuse (0 příspěvků)

Pro vložení příspěvku musíte být zaregistrováni a přihlášeni.