Prodej deníků v březnu mírně stoupl, dlouhodobě však klesá

ČTK, Redakce DR

Unie vydavatelů zveřejnila údaje o prodeji českých deníků za měsíc březen. Vyplývá z nich, že počty prodaných kusů oproti únoru mírně vzrostly, meziroční srovnání je však nepříznivé pro všechny kromě bulváru Aha!

Podle Unie vydavatelů v březnu pokračovalo mírné oživení prodeje deníků, kdy se prodalo denně v průměru 1,24 milionu výtisků. To bylo o 6 200 výtisků, tedy o 0,5 procenta, více než v únoru.

Meziroční pokles prodeje deníků činil devět procent. ČTK o tom dnes informovala Unie vydavatelů s odvoláním na údaje zveřejněné Kanceláří ověřování nákladu tisku ABC ČR.

Největší nárůst prodaných výtisků oproti únoru zaznamenala MF Dnes (5,4 procenta). Nejprodávanějším deníkem zůstává Blesk, kterého se v březnu denně prodalo 385 000 výtisků, druhá je MF Dnes s 247 000 a třetí Deník se 228 000 výtisky.

S výjimkou deníku Aha! v meziročním srovnání MF Dnes utrpěla nejnižší ztrátu čtenářů, o necelých pět procent. Zato skutečné potíže naznačuje propad Lidových novin, které v březnu 2009 denně prodávaly 65 251 kusů, zatímco nyní se drží těsně nad hranicí padesáti tisíc prodaných výtisků. Lidových novin se prodává méně než deníku Sport. Jako jediný deník mají LN meziroční poměr prodaných výtisků pod osmdesáti procenty.

Těsně nad hranicí osmdesáti procent se drží Hospodářské noviny, které také jako jediný deník mají ještě nižší celkový počet prodaných výtisků než LN. Zatímco v březnu 2010 prodávaly v průměru denně 45 065 výtisků, před rokem to bylo přesně 56 000. Výši nákladu ovšem Hospodářským novinám kompenzuje z hlediska inzerentů zajímavá skladba čtenářů.

Právo se drží kolem 130 000 prodaných výtisků, je to zhruba o deset tisíc méně než před rokem. Trend Práva tak zhruba sleduje vývoj kompletního českého tisku, letos v březnu se v úhrnu prodalo o devět procent méně deníků než před rokem.