Nové vládní logo — další drahý kočkopes na jedno použití
Martin T. PecinaTypograf Martin T. Pecina komentuje nové vládní logo, které ministra Havlíčka inspiruje k úvahám o jednotné vizuální identitě České republiky. Je to další drahá a nekoncepční hurá akce, jejíž produkt je nesrozumitelný a na jedno použití.
Český stát má nulovou představu o tom, jak se prezentovat dovnitř i navenek. Zatímco okolní země, například Německo nebo Nizozemsko, mají už léta jednotný vizuální styl státní správy, u nás se stále dokola vypisují nesmyslné soutěže na loga úřadů a na propagaci České republiky v zahraničí. Každé české ministerstvo pak pořádá bombastické tiskové konference, na kterých onanuje nad vlastním logem, pokaždé od jiného autora v úplně jiném duchu. Ba co hůř, ta loga se cyklicky obměňují, jak přicházejí a odcházejí ministři. Výsledkem prezentace státu je notně navinulý kočkopes, jenž nedává smysl nikomu ani na úřadech, natož pak občanům.
Stejné je to s propagací České republiky venku. V roce 2005 vypsalo Ministerstvo zahraničí soutěž o logo České republiky, v níž zvítězil variabilní vizuální styl od studia Side2 s komiksovými bublinami. Ten se bohužel nikdy pořádně nezavedl do praxe, protože jej torpédovali sami úředníci, kteří nebyli ochotni se s ním ztotožnit. Roku 2012 vyhlásila agentura CzechTourism vlastní soutěž v podstatě na totéž. Vítězné řešení od studia Marvil s odvážným konceptem Czech Republike CzechTourism po půl roce zahodil a později úplně vykastroval na Česko — země příběhů.
Aktuální logo Czech Republic: The Country for the Future, které navrhl Pavel Fuksa, si (bez soutěže) zadal Úřad vlády společně s Radou pro výzkum, vývoj a inovace jako podporu „inovační strategie České republiky 2019—2030“.
Koneckonců nehmotné služby jsou nejlepší způsob, jak takové manipulace zamaskovat, a to platí i pro móresy některých údajně poctivých německých mateřských společností s českými dcerami...