Novela o ochraně spotřebitele otevírá prostor pro sdílení informací o klientech
Vratislav DostálNovela zákona o ochraně spotřebitele, která míří do Senátu, otevírá nový prostor pro sdílení informací o klientech, kteří získali úvěr nebo o něj třeba jen požádali. Experti varují před zneužíváním cíleného marketingu na poli nabídky půjček.
Vládní novela zákona o ochraně spotřebitele, která již prošla Poslaneckou sněmovnou a kterou dostanou nyní na stůl senátoři, otevírá nový prostor pro sdílení informací o klientech, kteří získali úvěr nebo o něj třeba jen požádali. Upozorňuje na to spolek Iuridicum Remedium (IuRe).
Může za to poslanecký přílepek, který se týká problematiky úvěrových registrů. „Vágně definované údaje o bonitě nebo důvěryhodnosti klientů mohou být na rozdíl od stávajícího stavu uchovávány i bez souhlasu spotřebitelů a i několik let poté, co jsou vzájemné závazky vyrovnány,“ uvedla organizace v tiskovém prohlášení.
Navíc prý není jasné, jak bude fungovat dohled nad využíváním dat z registrů a zda bude vůbec možné nějak efektivně bránit tomu, aby se registry zneužívaly například za účelem cíleného marketingu na poli nabídky půjček.