Tranzitní doprava musí z centra pryč, shodli se zastupitelé Prahy 1

Zastupitelstvo první městské části odhlasovalo vymístění tranzitu z obou břehů Vltavy do tunelového komplexu Blanka. Na přesunu aut z povrchu do tunelu se shodli opoziční i koaliční zastupitelé.

(vd)

25.06.2015 16:15

A1

Otevření Blanky musí být spojeno s uzavřením Prahy 1 pro tranzit, trvdí politice ve vzácné shodě. Repro Ttnz

S otevřením tunelu Blanka čeká zejména centrální městská část na opatření zajišťující výrazné zklidnění automobilové dopravy. Zastupitelstvo Prahy 1 totiž schválilo na návrh zástupců Zelené pro jedničku a po doplnění radním pro dopravu Richardem Burešem usnesení, kterým ukládá radě „prosazovat vymístění tranzitní automobilové dopravy z Malé Strany a Starého Města do tunelového komplexu Blanka, v co nejkratší možné době po jeho otevření“. Pro usnesení hlasovali zástupci koaličních i opozičních subjektů.

„Zklidnění centra slibovali veřejně politici a autoři Strahovského tunelu i tunelu Mrázovka – nikdy k němu ovšem nedošlo. Zelení jej prosazují přes dvě desetiletí. Otevření Blanky proto musí být spojeno s uzavřením Prahy 1 pro tranzit. Očekávám od vedení Prahy 1, že „v nejkratší možné době“ bude tentokrát znamenat několik týdnů, a ne další čtvrtstoletí," komentuje výsledek hlasování zastupitel Filip Pospíšil.

Podle Kateřiny Klasnové z klubu Zelená pro jedničku je odklonění dopravy z centra do tunelu Blanka obrovskou nadějí pro Prahu 1. „Těší mě, že to radní pochopili, a doufám, že svá slova tentokrát dodrží,“ doplňuje. Počet aut, které každý den projedou po obou březích Vltavy v centru města, je od poloviny sedmdesátých let téměř stejný, pohybuje se okolo šestatřiceti tisíc aut denně.

Takový stav je v rozporu nejen s historickými prohlášeními pražských politiků, ale i s dlouhodobým trendem evropských metropolí. Výrazné omezení tranzitu umožní právě nová kapacita vnitřního městského okruhu. „Blanka může dostat smysl teprve uzavřením Smetanova nábřeží a Karmelitské pro nerezidentní auta,“ shrnuje problém centrální Prahy náměstek primátorky pro územní rozvoj Matěj Stropnický ze zelených.

Přípravu zklidňujících opatření týkajících se širšího městského centra již začal ve spolupráci s městskými částmi připravovat náměstek pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD.


A co si myslíte vy? Diskuse (0 příspěvků)

Pro vložení příspěvku musíte být zaregistrováni a přihlášeni.