Ministerstvo a ČEZ chystají společnou výuku energetiků
Jan MiesslerEnergetickému koncernu ubývají odborníci podle jeho představ. S potřebností jaderných expertů souhlasí i ekologové: „Ještě nejméně desítky let budeme totiž řešit likvidaci odstavených reaktorů a problém jaderného odpadu,“ říká jeden z nich.
Zábavnější výukou matematiky, fyziky a chemie už na na základních školách chce Ministerstvo školství společně s energetickým gigantem ČEZ usilovat o více studentů na technických oborech. Momentálně totiž o tyto obory není zájem a počet studentů se snižuje. ČEZ ale bude v následujících deseti letech potřebovat až dvanáct tisíc nových expertů na energetiku, společně s Ministerstvem školství proto plánuje investovat do technických oborů množství finančních prostředků s cílem zatraktivnit je.
Již nyní spolupracuje ČEZ s řadou středních a vysokých škol. Středoškolákům nabízí exkurze do jaderných elektráren a jejich učitelům zase školení, jak fyziku učit zábavněji. V rámci Nadace ČEZ sponzoruje takzvané „oranžové učebny", „oranžové schody" nebo „oranžová hřiště". Například projekty oranžových učeben školám umožňují požádat si až o dvě stě tisíc korun na vybavení přírodovědných a technických učeben.