Jak se rodí preference na veřejnoprávní obrazovce
Kateřina KňapováČeská televize se v pravidlech pro předvolební vysílání zaklíná rovností šancí. V „prime-timu“ ale dává dává příležitost jen omezenému počtu subjektů.
Do voleb už zbývá jen něco málo přes týden, předvolební kampaň je letos pravděpodobně i kvůli velmi krátké době jejího trvání až příjemně mírná a až na výjimky i trochu bez nápadu. Stejně jako před mnohými minulými volbami se objevily nové subjekty hlásající, že rozhodně nejsou jako „oni“ (politici, předchozí „nové“ strany, zkorumpované elity jako celek a tak podobně).
Stejně jako v minulých letech a volbách i nyní se veřejnoprávní Česká televize rozhodla pro speciální předvolební vysílání, které zahrnuje interview s lídry či lídryněmi, Politické spektrum nebo krátké diskuse v rámci pořadu Události, komentáře, v nichž postupně dostanou prostor zástupci všech stran.
Kamenem úrazu je však z hlediska rovnosti šancí, kterými se ČT v podrobném manuálu k předvolebnímu vysílání ohání, pravděpodobně nejsledovanější pořad — debaty z jednotlivých krajů. V něm totiž dostane šanci vystoupit jen omezený počet lídrů vybraných na základě sociologického šetření.