Letošního ročníku kampaně Do práce na kole se účastní čtyři tisíce lidí

Vratislav Dostál

Třetího ročníku kampaně Do práce na kole se účastní téměř čtyři tisíce soutěžících z tisíce firem. Do konce května budou soutěžit o pravidelnost dojížďky a sbírat zelené kilometry. Na vítěze čekají zajímavé ceny.

Třetí ročník kampaně Do práce na kole přilákal téměř čtyři tisíce soutěžících z tisíce firem. Do soutěže se registrovali pracovníci bank, IT firem, univerzit, médií, úřadů, továren, nemocnic, dopravců i kulturních institucí z jedenácti českých a moravských měst. Cílem soutěže je omezit zbytečné zahlcování měst automobily při každodenních cestách do práce, zlepšit kondici lidí a oživit ulice.

„Soutěžící mají měsíc na to, aby ukázali, co v nich je,“ uvedla manažerka kampaně Do práce na kole Iva Nevečeřalová. „Utkat se mohou v několika kategoriích. Hlavní je přitom soutěž o pravidelnost dojížďky do práce a z práce na bicyklu,“ dodala.

Ti, kdo to mají na pracoviště dál, mohou soupeřit o celkový počet našlapaných kilometrů. Ostatní mohou projevit kreativitu v zachycení zážitků ze svých cest nebo soutěžit o nejvtipnější hlášku spojenou s unikátní aplikací na Facebooku.

Každé z jedenácti zapojených měst má navíc vlastní soutěže vycházející z místních podmínek. Například v Praze účastníci navrhují největší dopravní absurditu, v Ústí nad Labem probíhá soutěž krásy Cyklomodelka.

Mezi zapojenými firmami a institucemi se bude vybírat nejlepší vnitrofiremní soutěž a vyhlášen bude také Cyklozaměstnavatel roku. Titul získá firma, která svým zaměstnancům poskytuje nejlepší podmínky pro dojíždění do práce na kole.

Do kampaně se přihlásilo 3 860 účastníků a 776 firem z jedenácti českých a moravských měst. V soutěži tak nastoupilo 1 327 týmů. Nejvíce týmů, vyjma Prahy, je přihlášeno v Pardubicích. Tam pošlape 216 týmů.

V těsném závěsu za Pardubicemi je Brno s 200 skupinami soutěžících. Vítězové jednotlivých kategorií se mohou těšit na hodnotné odměny věnované sponzory.

V soutěži se mezi sebou utkají například Seznam.cz s Etnetera nebo IBM, Česká národní banka s ČSOB a Komerční bankou, Masarykova univerzita v Brně s Univerzitou Pardubice nebo Univerzitou Palackého v Olomouci, ale také třeba Česká tisková kancelář s TV Nova, či Aktuálně.cz.

Soutěž probíhá do konce května a zakončí ji společenský večer. V Praze proběhne vyhlášení výsledků ve čtvrtek 6. června.