Pražské matky žádají další omezení rychlosti v Praze

Podle občanského sdružení Pražské matky by měla platit maximální padesátikilometrová rychlost, na vybraných úsecích rychlost třicetikilometrová. Pražský magistrát návrh nevítá.

(red)

17.01.2010 19:36

Padesatka

Plošná padesátka se magistrátu nelíbí. Auta radních mají na víc.

Představitelky sdružení požadují, aby kromě zavedení celoplošné padesátikilometrové rychlosti v hlavním městě platilo na vybraných úsecích omezení třicetikilometrovou rychlostí. Hlavním argumentem sdružení pro toto omezení je, že by se snížil hluk a ubylo by emisí. Dalším přínosem by byla větší bezpečnost provozu.

Pražské matky o tom na magistrátu jednaly koncem týdne. Jarmila Johnová z tohoto občanského sdružení uvedla, že k návrhu byli jeho členové inspirováni lednovým snížením rychlosti ve vybraných úsecích magistrály. Podle Johnové se toto opatření osvědčilo a jeho zavedení by prospělo lidem v celé Praze. Mimo jiné i tím, že by lidé častěji nahrazovali auta využíváním MHD.

Maximální dovolenou třicetikilometrovou rychlost navrhují Pražské matky zavést v místech s vysokým pohybem chodců. Jedná se například o úzké ulice v lokalitách Prahy 1 či Prahy 2, na Vinohradské třídě, kde sídlí mnoho škol, či na vysoce frekventované Národní třídě.

Radní pro dopravu Šteiner však návrh označil za nesmysl. Plošné zavedení padesátky podle jeho názoru nic neřeší a např. v tunelech či na městském okruhu je kontraproduktivní. Přesto je tato praxe běžná v mnoha západoevropských městech.

Se Šteinerem souhlasí i dopravní expert Jaroslav Hořín ve vyjádření pro server iDnes, který ho oslovil. Jinak se však i on staví k zavádění třicítky ve vybraných úsecích kladně: „Jsem pro rozšíření třicítek v obytných zónách, v uzavřených celcích," řekl.

Pražské matky jsou občanské sdružení, které se věnuje zejména projektům souvisejícím s dopravní problematikou a v rámci Koalice SOS Praha pomáhá řešit kromě celopražských problémů s dopravou i problémy se zelení a suburbanizací města. Jde např. o změny v územním plánu a budování městského okruhu.

Další informace:
iDNES Po Praze jedině padesátkou, místy jen třicítkou, žádají aktivistky


A co si myslíte vy? Diskuse (1 příspěvek)

Manning5

Tomáš Imrich - Konstruktér, Suchdol nad Lužnicí

Úterý, 19.Ledna 2010, 11:34:25

To je pan radní kabrňák, že je pro zavádění maximální rychlosti 30km/h v obytných zónách, kde je maximální rychlost dána vyhláškou 20km/h, tak to tedy alespoň bylo před deseti lety kdy jsem se učil pravidla silničního provozu . Z toho bych si dokázal i odvodit, že je pan radní je obecně spíše pro zvyšování rychlosti než pro snižování, opak toho co asi původně měla jeho v článku citovaná věta znamenat.

Pro vložení příspěvku musíte být zaregistrováni a přihlášeni.