Diskuse (1 příspěvek)
Petr Chaluš, konzultant ve vzdělávání
October 7, 2013 v 14.5
Primitivní hodnocení je na vzestupu všude
Znám nové tendence srovnávacího hodnocení dětí a studentů ve školách, škol, národní (včetně maturity) a mezinárodní srovnávací hodnocení ve vzdělávání. Říká se tomu hodnocení "objektivní" (ačkoli metody jsou primitivní a neměří co mají) ,"spravedlivé" (ačkoli diskrimunují odchylky od nepodložené normy), "otevřené veřejnosti" (ačkoli veřejnost matou), "podklad k opatřením, investicím (někdy i podklad k vyřazení, zrušení)" . Celkově jak píšete způsobují honbu za dobrým hodnocení (za každou cenu, formálně a bez skutečné kvality) právě pro riziko zjednodušené interpretace "bodů a pořadníků" úředníky, vedoucími pracovníky, médii, veřejností, politiky.