Kl

Karel Lippmann

Email: lippmann@elsatnet.cz
Povolání: středoškolský učitel
Karel Lippmann je autorem článků, které naleznete zde.

Název příspěvku

V diskusi k článku

Filip Outrata: Společnost rozdělená nerozdělená

Problémem dnešní české společnosti není to, že je příliš rozdělená, ale že je rozdělená jinak, než by měla být. Přejme si společnost hlouběji názorově rozrůzněnou a schopnou vést spory ve věcné rovině.

Petr Chaluš: Nad dopisem ministrovi

Petr Chaluš reaguje na dopis ministrovi školství od neznámého pedagoga, který obsahuje řadu návrhů, kam by se mělo ubírat vzdělávání u nás. Je skutečně nutné, aby děti a mladí lidé podstupovali co největší množství různých zkoušek?

Karel Chlouba: Ideologická dělba práce

Praktickým důsledkem pokroku je položení rovnítka mezi vzdělanost a měřitelný přínos. Vědou rozhodující o tom, co je přínosné, se stala ekonomie. Každý, kdo chce být uznán, se musí zaměřit pouze na uzoučkou oblast, ve které bude působit.

Lukáš Jelínek: Jde opravdu o volyňské Čechy?

Prezident Miloš Zeman chce vyhovět žádosti volyňských Čechů o přemístění z Ukrajiny do České republiky. Žábu na prameni vidí ve velvyslanci v Kyjevě Počuchovi a celou záležitost zavelel svěřit ministerstvu vnitra. Jde skutečně jen o volyňské Čechy?

Saša Uhlová: A proč bezdomovci?

Jedním z hlavních témat letošních voleb jsou lidé bez domova. Čím si tuto pozornost zasloužili? Vypovídá to něco o tom, že tato skupina lidí předstvuje pro naši společnost čím dál větším problém? A nebo to říká v první řadě něco o nás?

Marek Adam: Sloh podle Cermatu

Metodika, s jakou se dnes opravují maturitní slohové práce z českého jazyka, je vedená snahou standardizovat výsledky diferencovaných středních škol, bohužel ale do značné míry potlačuje samostatné myšlení.

Filip Outrata: Země Blbství

Zahodit své občanské svobody je projev lhostejnosti a blbství. Češi, Moravané a Slezané si svou rekordní nevolbou uřízli pořádnou evropskou ostudu.

Marek Řezanka: Klovou, až uklovou…

Marek Řezanka se zamýšlí nad tím, čím všichni přispíváme k podobným tragédiím, jako je včerejší smrt Ivety Bartošové.

Filip Outrata: Evropské dilema levice

Vzrůst protisystémových stran a názorů v „hnědnoucí“ Evropě s sebou přináší dilema pro evropskou levici: bude se podílet na obraně a zlepšování nedokonalého stávajícího systému, nebo se připojí k jeho bořitelům?

Filip Outrata: Evropské dilema levice

Vzrůst protisystémových stran a názorů v „hnědnoucí“ Evropě s sebou přináší dilema pro evropskou levici: bude se podílet na obraně a zlepšování nedokonalého stávajícího systému, nebo se připojí k jeho bořitelům?

Lukáš Jelínek: Všude samý nepolitik

Lukáš Jelínek reaguje na text Jana Kellera v Právu, ve kterém se Keller pozastavoval nad tím, že by se podle Jelínka ke konfliktu na Ukrajině měli vyjadřovat pouze lidé s přístupem k diplomatickým depeším. Jelínek usvědčuje Kellera z omylu.

Jakub Patočka: Baskové na Krymu

Obraz, který o české společnosti skýtá její odraz v zrcadle krymské debaty, není nijak povzbudivý.

Zdeněk Vyšohlíd: Demokracie a „to podstatné“

Podle Zdeňka Vyšohlída má řešení krize na Ukrajině aspekty nejen ekonomické: jde také o roli mezinárodního práva a rozpor mezi utilitou a mravností. Autor připomíná, že i myšlenky Friedricha Nietzscheho a Karla Kosíka jsou v této souvislosti relevantní.

Filip Outrata: Ukrajina jako prubířský kámen české levice a pravice

Neschopnost části české levice rozpoznat demokratický, protioligarchický rozměr ukrajinského Majdanu, a její sympatie pro imperiální praktiky putinovského Ruska svědčí o hluboké ztrátě orientace a smyslu pro realitu.

Saša Uhlová: Nejdůležitější pravidlo psaní

Se schopností napsat dobrý text se člověk nerodí. Je to dovednost, kterou by měla škola kultivovat. Český vzdělávací systém se uměním vyjádřit myšlenku v písemné podobě bohužel příliš nezabývá.

Ivan Štampach: Konec konzervativní revoluce?

Jsou stále na místě obavy před konzervativní revolucí? Z čeho pramení? Není to spíše tak, že se v současné době probouzejí demokratické a sociální, sekulární a plebejské hodnoty?

Petr Pokorný: V hospodě víc moudrosti než v dnešní škole

Z návštěvy jedné vesnické hospody může vyplynout řada otázek důležitých pro naše školství. Mají dnes učitelé ještě prostor učit a nebo už jen dělají projekty, metodiky, plány a programy, evaluace, aktualizace, strukturalizace a restrukturalizace?

Ondřej Vaculík: Škola základ života

Ondřej Vaculík ve svém pravidelném sloupku reaguje na text Pavla Janečka „Ztracená generace mladých lidí“ a zastává se současné liberální vzdělávací politiky, díky které každý může studovat, co chce.

Patrik Eichler: Osobami od témat

I když sledujeme spor o obsazení postu ministra zahraničních věcí, vůbec se v něm nehovoří o zahraniční politice. Přitom nelze vyloučit, že prezident se vládě nechce podřizovat z věcných důvodů.

Jiří Guth: Pražská kavárna

Pražská kavárna má schopnost, zájem a možnost šířit své názory skoro na vše. Na rozdíl, dejme tomu, od lesníků a železničářů. Těch je mnohem víc, jsou mezi nimi i velmi bystří a uvážliví lidé, ale holt nevysedávají v pražských kavárnách.

Zobrazeno 20 / 73