Missing

Alena Zemančíková

Obec: Brno
Autor si nepřál zveřejnit žádné kontakty.

Název příspěvku

V diskusi k článku

Alena Zemančíková: Žaloba proti obrazu

Schopnost zacházet s obrazem patří ke známkám pokročilé kulturní úrovně. Obraz s veškerou svou interpretační otevřeností nelze posuzovat v soudním sporu jako předmět zákonných formulací. Chápe to Dominik Duka?

Alena Zemančíková: Žaloba proti obrazu

Schopnost zacházet s obrazem patří ke známkám pokročilé kulturní úrovně. Obraz s veškerou svou interpretační otevřeností nelze posuzovat v soudním sporu jako předmět zákonných formulací. Chápe to Dominik Duka?

Alena Zemančíková: O těžkém životě ženy v symfonickém orchestru

Harfistka Dagmar Platilová hrála 26 let v Symfonickém orchestru Českého rozhlasu. Na otázku, proč po letech zcela ukončila kariéru, harfu prodala a odešla do ústraní, se snaží odpovědět dokument Šárky Skalákové.

Alena Zemančíková: Ještě o elitách a periferii

Alena Zemančíková se vrací k polemice o tom, zda sdílejí elity s lidmi na periferii jeden svět, jak se definují a co je vlastně spojuje a co rozděluje.

Alena Zemančíková: Ještě o elitách a periferii

Alena Zemančíková se vrací k polemice o tom, zda sdílejí elity s lidmi na periferii jeden svět, jak se definují a co je vlastně spojuje a co rozděluje.

Gaby Khazalová: Proč jsme nehledali prezidentku?

Zatímco Miloš Zeman skládá svůj slib, ženy po celém světě slaví Mezinárodní den žen. Tato jízlivá souhra okolností nutí se opět zamyslet: kam se poděly české ženy, když se hledala hlava státu? Osm z nich odpovídá v anketě DR.

Alena Zemančíková: Už mi neříkejte, že musím rozumět těm, kteří mně taky rozumět nechtějí

Alena Zemančíková polemizuje s textem Johna Harrise a odmítá myšlenku, že je třeba respektovat negativismus lidí inspirovaných brexitem a hledajících východisko v nerovném zacházení s ženami, dětmi nebo lidmi jiných etnik.

Kateřina Smejkalová: Nebýt ničí panenka

Jak souvisí večerní róby na galavečer a galantnost při držení dveří s platovými nerovnostmi nebo sexuálním obtěžováním?

Alena Zemančíková: Televizní verze zodpovědnosti

Co nám detektivní seriály ve veřejnoprávní televizi napovídají o společnosti a jejím rozvrstvení a jaké vzory hrdinů v nich můžeme najít?

Alena Zemančíková: Televizní verze zodpovědnosti

Co nám detektivní seriály ve veřejnoprávní televizi napovídají o společnosti a jejím rozvrstvení a jaké vzory hrdinů v nich můžeme najít?

Alena Zemančíková: Televizní verze zodpovědnosti

Co nám detektivní seriály ve veřejnoprávní televizi napovídají o společnosti a jejím rozvrstvení a jaké vzory hrdinů v nich můžeme najít?

Alena Zemančíková: Rokoková panenka, nebo panovnice?

Televizní film Marie Terezie je výpravnou podívanou s množstvím krásných šatů, paruk a šperků. Škoda, že se v něm nedočkáme hlubšího vhledu do doby, v níž panovnice žila, a jejího významu pro Evropu i české země.

Alena Zemančíková: Co všechno jsme zažili s bytem

Je, nebo není bytová nouze? A jak vlastně taková bytová nouze opravdu vypadá? Lidé, kteří ji v minulosti zažili, mají poněkud jinou zkušenost, než by napovídal dojem vyvolaný zprávami z médií.

Alena Zemančíková: Nákladně vypravené obrazy zmaru

Pražský divadelní festival německého jazyka představil nákladné a umělecky neobyčejně nápadité obrazy bídy a zániku. Alena Zemančíková referuje o pocitech z těchto kontrastů.

Jan Géryk: Hledání normálního života v politice

Je nepolitická politika to, co naše společnost potřebuje? Je to právě naopak, argumentuje Jan Géryk ve svém komentáři.

Alena Zemančíková: Kočičí pohroma

Alena Zemančíková portrétuje člověka, pro něhož byla podstatnější péče o zdraví svého psíka než návštěva významných politiků v divadle, které tento jedinec vedl. Sloupek o úctě k životu, který může mít lidskou, psí i kočičí podobu.

Alena Zemančíková: Citlivý člověk ve středověké stoce

Poslední kniha Jáchyma Topola Citlivý člověk vykresluje zkázu jako imanentní veličinu, obsaženou v lidech, kteří žijí jako sběř uprostřed technologické civilizace.

Alena Zemančíková: Citlivý člověk ve středověké stoce

Poslední kniha Jáchyma Topola Citlivý člověk vykresluje zkázu jako imanentní veličinu, obsaženou v lidech, kteří žijí jako sběř uprostřed technologické civilizace.

Alena Zemančíková: Lucerna v Dlouhé rozumí dějinám i současnosti

Alena Zemančíková hodnotí inscenaci Lucerna v Divadle v Dlouhé. Jedná se o výtvor přemýšlivých tvůrců, kteří své dílo opírají nejen o inscenační umění, ale také o znalost společnosti a o vztah k jejím dějinám i mýtům.

Alena Zemančíková: Amazonky

Ve společnostech, v nichž panuje otevřenost a přirozený respekt k druhému, si její členové budují sebevědomí, a proto jsou zase na oplátku schopni respektovat druhé. Stereotypy a lpění na rozdělení, které je k ničemu, naopak vzájemnou úctu ničí.

Zobrazeno 20 / 119