Chci přispět X
Fotka_web_jpg

Petr Chaluš

Email: petrchalus@gmail.com
Povolání: konzultant ve vzdělávání

Název příspěvku

V diskusi k článku

Lukáš Jelínek: Už kvůli politikům jako Filip a Klaus mladší potřebujeme občanské vzdělávání

Politici, kteří se nezdráhají vymýšlet si vlastní „fakta“ a vydávat je za svobodné názory, jsou nejpádnějším důvodem, proč potřebujeme občanské vzdělávání, proti němuž titíž politici tak rádi brojí.

Dalibor Záhora: Pirátský náraz do ústavy

Místopředseda strany obejde legislativní proces, neprojedná svůj návrh ve straně ani ve vlastním klubu. Přesto ho většina členstva má za hrdinu. Nástup takovýchto způsobů může neblaze ovlivnit fungování celé strany, varuje Dalibor Záhora.

Petr Chaluš: Co se děje, že se extrémní konzervatismus ve školství sluní v médiích?

Odmítání konceptu kompetencí pro život, výukových projektů, aktivního přístupu žáků, digitálních technologií ve vyučování – opravdu je to v dnešní době relevantní přístup, nad kterým bychom měli vážně diskutovat?

Petra Dvořáková: Více míst ve školkách podpoří zaměstnanost žen

Dvouleté děti budou mít od roku 2020 nárok na místo v mateřské škole. Rodičovská dovolená je nyní extrémně dlouhá a mnoho žen po jejím konci jen obtížně hledá pracovní místo. Na problémy upozorňuje zpráva OECD o stavu předškolního vzdělávání.

Petr Chaluš: Jean-Luc Mélenchon, hlas nejen francouzské rebelie

Petr Chaluš se vymezuje vůči šířícímu se vnímání Jeana-Luca Mélenchona jako levicově-zatvrzelého a protievropského politika. Dle něj je spíše odpovědí na nespokojenost části společnosti s celkovým směřováním Francie a dnešního světa vůbec.

Jiří Karen: České školství zařazuje zpátečku za jízdy

Plošné testování žáků je v současné podobě podle Jiřího Karena jednou z nejnebezpečnějších překážek skutečné vzdělanosti, a mělo by se proto zrušit.

Jan Kuliš: Našel se recept na české školství

Žáci a žákyně, studenti a studentky se těší, až půjdou zase do školy a něco nového se tam naučí. Věta, která zní v České republice jako fikce.

Petr Bittner: To nejsou moje děti, ty patří holdingu

Vedení jižního Brna v čele se starostou za ANO se chystá sloučit 6 školek v jedinou. S rodiči ani dosavadními ředitelkami se nikdo pořádně nebaví a vše je obhajováno vyprázdněnou logikou babišovského manažerismu. Ředitelky se bouří.

Tomáš Tožička: Česká diplomacie prosazuje lidská práva

Ačkoli se u nás o lidských právech vždy hodně mluvilo, v praktických krocích na mezinárodní scéně se to neodrazilo. To se v posledních letech mění. Česká diplomacie se rozhoupala k lidskoprávní podpoře.

Petr Chaluš: Obecní základka, nebo obecní chudobinec?

Školy zřizované obcemi už léta postrádají inovace - jejich nositelkami jsou dnes soukromé školy. Stát by neměl kritizovat jejich rozmach, ale inspirovat se u nich.

Petr Bittner: Blbci, kteří se na to ještě nevybodli

Naše zodpovědnost za třídu vyučujících je stále ještě větší, než naše ochota postavit se za radikální systémové změny v jejich oboru. Tlak, který je na středoškolské učitele a učitelky kladen, neodpovídá uznání, kterého se jim dostává.

Lukáš Senft: Jak vyhořet v nejlepším z možných světů

Podle průzkumu čeká velkou část mladé generace brzké vyhoření. Potřebuje totiž nadějnější vizi budoucnosti než splátkový kalendář a také odvahu ji uskutečnit.

Táňa Fischerová: Komu svědčí povinná maturita z matematiky?

Povinná maturita z matematiky poškodí mnoho talentovaných studentů, kteří by ve svých oborech mohli být přínosem i pro společnost, ale nebudou, protože jí neprojdou. Odkud se bere tlak, aby zůstávala matematika povinnou součástí maturity?

Táňa Fischerová: Komu svědčí povinná maturita z matematiky?

Povinná maturita z matematiky poškodí mnoho talentovaných studentů, kteří by ve svých oborech mohli být přínosem i pro společnost, ale nebudou, protože jí neprojdou. Odkud se bere tlak, aby zůstávala matematika povinnou součástí maturity?

Táňa Fischerová: Komu svědčí povinná maturita z matematiky?

Povinná maturita z matematiky poškodí mnoho talentovaných studentů, kteří by ve svých oborech mohli být přínosem i pro společnost, ale nebudou, protože jí neprojdou. Odkud se bere tlak, aby zůstávala matematika povinnou součástí maturity?

Petr Chaluš: Evropské peníze na systémové změny ve školství nestačí

Inkluze v sobě nese akutní potřebu navýšení nákladů na mzdy. Evropské peníze by mohly pomoci překlenout ono přechodné období. Je však třeba plánovat udržitelnou strategii i na dobu, kdy toto financování vyprší.

Tereza Konrádová: Body místo vztahu, mříže místo hranic

Na případu výchovného ústavu v Chrastavě lze ukázat některé limity zaběhaných výchovných postupů. Děti v ústavní výchově hranice potřebují a hodnocení chování do režimového zařízení patří. Nesmí se však stát jediným nástrojem práce s dětmi.

Miroslav Hudec: Víceletá gymnázia měla být jen nouzovým řešením

Spíše než k vzdělávání mimořádně nadaných fungují víceletá gymnázia jako kvalitnější nabídka pro běžné, byť dobře prospívající děti z dobrých rodin. Ty pak chybí na základních školách a prohlubují se tak nerovnosti.

Petr Chaluš: Zemanovo veto je dovršením paradoxů novely školského zákona

Miloš Zeman vetoval novelu školského zákona. Tento akt je dovršením sporného průchodu novely schvalovacím procesem.

Filip Outrata: Proč potřebujeme Svěráka

Zdeněk Svěrák se dožívá osmdesátky. Jeho inteligentní humor, tvorba pro dospělé i pro děti, schopnost dlouhodobé kreativní spolupráce inspirují a doufejme budou inspirovat ještě dlouho.

Zobrazeno 20 / 149