Fotka_web_jpg

Petr Chaluš

Email: petrchalus@gmail.com
Povolání: konzultant ve vzdělávání

Název příspěvku

V diskusi k článku

Petr Chaluš: Jean-Luc Mélenchon, hlas nejen francouzské rebelie

Petr Chaluš se vymezuje vůči šířícímu se vnímání Jeana-Luca Mélenchona jako levicově-zatvrzelého a protievropského politika. Dle něj je spíše odpovědí na nespokojenost části společnosti s celkovým směřováním Francie a dnešního světa vůbec.

Jiří Karen: České školství zařazuje zpátečku za jízdy

Plošné testování žáků je v současné podobě podle Jiřího Karena jednou z nejnebezpečnějších překážek skutečné vzdělanosti, a mělo by se proto zrušit.

Jan Kuliš: Našel se recept na české školství

Žáci a žákyně, studenti a studentky se těší, až půjdou zase do školy a něco nového se tam naučí. Věta, která zní v České republice jako fikce.

Petr Bittner: To nejsou moje děti, ty patří holdingu

Vedení jižního Brna v čele se starostou za ANO se chystá sloučit 6 školek v jedinou. S rodiči ani dosavadními ředitelkami se nikdo pořádně nebaví a vše je obhajováno vyprázdněnou logikou babišovského manažerismu. Ředitelky se bouří.

Tomáš Tožička: Česká diplomacie prosazuje lidská práva

Ačkoli se u nás o lidských právech vždy hodně mluvilo, v praktických krocích na mezinárodní scéně se to neodrazilo. To se v posledních letech mění. Česká diplomacie se rozhoupala k lidskoprávní podpoře.

Petr Chaluš: Obecní základka, nebo obecní chudobinec?

Školy zřizované obcemi už léta postrádají inovace - jejich nositelkami jsou dnes soukromé školy. Stát by neměl kritizovat jejich rozmach, ale inspirovat se u nich.

Petr Bittner: Blbci, kteří se na to ještě nevybodli

Naše zodpovědnost za třídu vyučujících je stále ještě větší, než naše ochota postavit se za radikální systémové změny v jejich oboru. Tlak, který je na středoškolské učitele a učitelky kladen, neodpovídá uznání, kterého se jim dostává.

Lukáš Senft: Jak vyhořet v nejlepším z možných světů

Podle průzkumu čeká velkou část mladé generace brzké vyhoření. Potřebuje totiž nadějnější vizi budoucnosti než splátkový kalendář a také odvahu ji uskutečnit.

Táňa Fischerová: Komu svědčí povinná maturita z matematiky?

Povinná maturita z matematiky poškodí mnoho talentovaných studentů, kteří by ve svých oborech mohli být přínosem i pro společnost, ale nebudou, protože jí neprojdou. Odkud se bere tlak, aby zůstávala matematika povinnou součástí maturity?

Táňa Fischerová: Komu svědčí povinná maturita z matematiky?

Povinná maturita z matematiky poškodí mnoho talentovaných studentů, kteří by ve svých oborech mohli být přínosem i pro společnost, ale nebudou, protože jí neprojdou. Odkud se bere tlak, aby zůstávala matematika povinnou součástí maturity?

Táňa Fischerová: Komu svědčí povinná maturita z matematiky?

Povinná maturita z matematiky poškodí mnoho talentovaných studentů, kteří by ve svých oborech mohli být přínosem i pro společnost, ale nebudou, protože jí neprojdou. Odkud se bere tlak, aby zůstávala matematika povinnou součástí maturity?

Petr Chaluš: Evropské peníze na systémové změny ve školství nestačí

Inkluze v sobě nese akutní potřebu navýšení nákladů na mzdy. Evropské peníze by mohly pomoci překlenout ono přechodné období. Je však třeba plánovat udržitelnou strategii i na dobu, kdy toto financování vyprší.

Tereza Konrádová: Body místo vztahu, mříže místo hranic

Na případu výchovného ústavu v Chrastavě lze ukázat některé limity zaběhaných výchovných postupů. Děti v ústavní výchově hranice potřebují a hodnocení chování do režimového zařízení patří. Nesmí se však stát jediným nástrojem práce s dětmi.

Miroslav Hudec: Víceletá gymnázia měla být jen nouzovým řešením

Spíše než k vzdělávání mimořádně nadaných fungují víceletá gymnázia jako kvalitnější nabídka pro běžné, byť dobře prospívající děti z dobrých rodin. Ty pak chybí na základních školách a prohlubují se tak nerovnosti.

Petr Chaluš: Zemanovo veto je dovršením paradoxů novely školského zákona

Miloš Zeman vetoval novelu školského zákona. Tento akt je dovršením sporného průchodu novely schvalovacím procesem.

Filip Outrata: Proč potřebujeme Svěráka

Zdeněk Svěrák se dožívá osmdesátky. Jeho inteligentní humor, tvorba pro dospělé i pro děti, schopnost dlouhodobé kreativní spolupráce inspirují a doufejme budou inspirovat ještě dlouho.

Tomáš Hečko: Dopis rodiče redakci Blesku: vedete zlou kampaň proti právům dětí

Tomáš Hečko vysvětluje v otevřeném dopise redaktorce Blesku, proč se rozhodl neposkytnout jí rozhovor o inkluzi, o který ho žádala. Kampaň, kterou proti inkluzi spustil Blesk, je totiž za hranicí dosud myslitelného.

Matěj Senft: Think-tank Evropské hodnoty nám do školy přivezl antikomunismus

Matěj Senft popisuje způsob, jakým jsou na středních školách prezentovány ideje Evropy. Boj s příživníky, chvála volného trhu a Ameriky, mentalita studené války. Pro sociální cítění nezbývá místo.

Petr Chaluš: Výzva poslancům k odmítnutí novely školského zákona

Nemalá část veřejnosti odmítá novelu školského zákona. Hlavním důvodem má být zhoršení vyjednávací pozice rodičů.

Petr Chaluš: Výzva poslancům k odmítnutí novely školského zákona

Nemalá část veřejnosti odmítá novelu školského zákona. Hlavním důvodem má být zhoršení vyjednávací pozice rodičů.

Zobrazeno 20 / 145