Missing

Aleš Morbicer

Email: morbicer@seznam.cz
Obec: Ostrava

Název příspěvku

V diskusi k článku

Jonáš Kreisinger: Drahá česká levice, musíme si promluvit o antisemitismu

Jonáš Kreisinger se kriticky vyjadřuje k článku Marka Křiklána na webu socsol.cz a upozorňuje, že radikální levice by se měla důsledně vyvarovat tendencí sklouzávat k dogmatismu a vyhrocenému bipolárnímu myšlení.

Jonáš Kreisinger: Drahá česká levice, musíme si promluvit o antisemitismu

Jonáš Kreisinger se kriticky vyjadřuje k článku Marka Křiklána na webu socsol.cz a upozorňuje, že radikální levice by se měla důsledně vyvarovat tendencí sklouzávat k dogmatismu a vyhrocenému bipolárnímu myšlení.

Miroslav Hudec: Kriminál výchovu nenahradí

Dětský psycholog a publicista Miroslav Hudec glosuje pohoršení nad dětskou „zlotřilostí“, které v minulých týdnech ovládlo diskuse vyvolané incidentem v jihlavské ZOO.

Darina Alster: Ženská síla je v každém z nás

Darina Alster komentuje témata, u nichž se v nedávné době skloňovalo slovo feminismus. Ženství je třeba osvobodit také proto, že se skrývá ve všech lidech.

Darina Alster: Ženská síla je v každém z nás

Darina Alster komentuje témata, u nichž se v nedávné době skloňovalo slovo feminismus. Ženství je třeba osvobodit také proto, že se skrývá ve všech lidech.

Lukáš Senft: Ateisté vědí všechno nejlíp

Ateismus můžu překrucovat informace a dějiny podobně jako náboženský fundamentalismus.

Jindřich Felcman: Znamenají profesionálové v politice soumrak demokracie?

Počty členů politických stran klesají, do politiky se tak dostávají zcela jiné systémy rozhodování. Prosazují se praktiky vyzkoušené v soukromém sektoru a strany začínají být spíše firmami než zástupci lidu.

Jiří Procházka: Co je to ta tradiční rodina?

Podle Jiřího Procházky je pojem tradiční rodina zjednodušenou představou z 19. století. Rodinám prospěje spíše rovnocennost partnerů než roubování do předem daných rolí.

Jiří Procházka: Co je to ta tradiční rodina?

Podle Jiřího Procházky je pojem tradiční rodina zjednodušenou představou z 19. století. Rodinám prospěje spíše rovnocennost partnerů než roubování do předem daných rolí.

Jiří Procházka: Co je to ta tradiční rodina?

Podle Jiřího Procházky je pojem tradiční rodina zjednodušenou představou z 19. století. Rodinám prospěje spíše rovnocennost partnerů než roubování do předem daných rolí.

Jiří Procházka: Co je to ta tradiční rodina?

Podle Jiřího Procházky je pojem tradiční rodina zjednodušenou představou z 19. století. Rodinám prospěje spíše rovnocennost partnerů než roubování do předem daných rolí.

Jiří Procházka: Co je to ta tradiční rodina?

Podle Jiřího Procházky je pojem tradiční rodina zjednodušenou představou z 19. století. Rodinám prospěje spíše rovnocennost partnerů než roubování do předem daných rolí.

Eva Hájková: Budoucnost (zatím neexistuje)

Budoucnost je nejistá. Strach však nelze ani vytěsnit, ani se před ním pojistit. Zbývá jen uchovat si naději a snažit se vlastními silami přispět k tomu, aby to nejhorší nenastalo.

Ivan Štampach: Problém s misionáři

Návrat Petra Jaška ze Súdánu je dobrá zpráva. Nicméně vzhledem k evropské koloniální historii představuje působení křesťanských misionářů celkem komplikovanou záležitost.

Eva Hájková: Budoucnost (zatím neexistuje)

Budoucnost je nejistá. Strach však nelze ani vytěsnit, ani se před ním pojistit. Zbývá jen uchovat si naději a snažit se vlastními silami přispět k tomu, aby to nejhorší nenastalo.

Radek Kubala: Shell věděl o důsledcích změn klimatu už v 90. letech, usvědčil jej jeho film

Nizozemští novináři objevili zapadlý dokument varující před důsledky klimatických změn, který nechala natočit v roce 1991 sama korporace. Od té doby přitom Shell investoval mohutně do ropy a lobboval za mírnější klimatické cíle.

Alena Zemančíková: Světlo i jeho stín

Ve dnech 23. až 25. února proběhlo v Plzni 37. mezioborové sympozium, pořádané v rámci Smetanovských dnů v Plzni. Alena Zemančíková píše tentokrát o svých čerstvých dojmech a zážitcích.

Alena Zemančíková: Co si počít s Amerikou

Alena Zemančíková promýšlí rozdíly a styčné body mezi americkým a evropským myšlením. Pochopit americký postoj k životu je totiž namáhavější, než by se mohlo zdát.

Jiří Dolejš: Strašení neomarxismem

Neomarxismus se začíná používat jako nadávka. Skutečný význam termínu je tak ohýbán v zájmu zesměšnění emancipačních snah.

Alena Zemančíková: Co si počít s Amerikou

Alena Zemančíková promýšlí rozdíly a styčné body mezi americkým a evropským myšlením. Pochopit americký postoj k životu je totiž namáhavější, než by se mohlo zdát.

Zobrazeno 20 / 1294