#Brněnské nádraží

Archivní rozhovor s profesorem Rullerem: K referendu půjdu, jde o čest Brna

Před brněnským referendem o poloze nádraží v roce 2016 jsme s profesorem Rullerem pořídili rozhovor pro „referendové noviny“ Brněnský týden, který se dostal všem domácnostem v Brně. Dnes jej přinášíme v nezkrácené podobě.

Prostá vzpomínka na Ivana Rullera

Architekt Ruller se už za svého života stal legendou brněnské architektury a veřejného života, jak díky svému umu a neokázalému gentlemanství, tak díky své ochotě zasazovat se za veřejné zájmy.

Brněnský developer pokácel stromy u vlakového nádraží. Může dostat pokutu

Nevoli lidí i politiků vyvolalo počínání firmy Brno New Station Development, která nechala pokácet stromy před brněnským vlakovým nádražím. Městská část Brno-střed říká, že firma postupovala nezákonně a chce věc řešit ve správním řízení.

„Maskot“ Kotzian prohrál soud s organizátory brněnského referenda

Nejhalasnější zastánce odsunu brněnského nádraží Robert Kotzian žaloval organizátory referenda o jeho poloze. Mimo jiné mu vadilo, že jej označili za „maskota“. Soud žalobu zamítl. Kotzian zaplatí jednaosmdesát tisíc na nákladech řízení.

Brno chce odsun nádraží, podmíněný stavbou podzemní veřejné dráhy

Vedení města Brna doporučilo odsunout nádraží za tří podmínek. Konkrétně chtějí rychlou stavbu severojižního kolejového diametru, státní financování a odmítnutí stavby takzvané nové městské třídy. Pro hlasovala celá koalice kromě Zelených.

Vokřál požaduje odstoupení Hollana, podle Žít Brno za to může spor o nádraží

Primátor města Brna Petr Vokřál požaduje odstoupení náměstka pro dopravu Matěje Hollana, počítá s ním však v jiném resortu. Hnutí Žít Brno za primátorovými kroky vidí rozdílné názory na modernizaci brněnského nádraží.

Letní úprava brněnského přednádraží: částečné změny

Brněnské nádraží a jeho okolí je dlouhodobě velmi špatnou vizitkou města a poslední úpravy nepřinesly výraznější zlepšení. Prostor potřebuje především mnohem razantnější omezení automobilové dopravy.

Asanace brněnského nádražního podchodu s xenofobním podtextem

Zhodnocení pozemků, ale i renovace veřejných prostor v centrech měst často odnášejí místní a marginalizovaní, s jistotou se ze změn radují jen movitější. Asanace brněnského nádražního podchodu se nezdá výjimkou. Oblíbené stánky už zmizely.

Nádraží jsme vysoutěžili. Důvěra se ale vysoutěžit nedá

Architektonický návrh nového brněnského nádraží může být sebelepší, ale způsob, jakým byla v minulosti vedena debata nad výběrem varianty jeho umístění, nás stejně nemile doběhne.

Snaha přesunout nádraží je měřítkem trapnosti brněnské politiky

Nádraží v Brně se nejspíše nikdy přesunout nepodaří, projekt je absurdně drahý a škodlivý. Pokud by přece jen odsun zázrakem nastal, bude to osobní odpovědnost Matěje Hollana. Pravděpodobnější zůstává konec projektu po třetím referendu.