Němečtí železničáři jsou opět ve stávce, chtějí srovnání platů

ČTK, Petr Jedlička

Pro české cestující znamená další z březnových železničních stávek nepříjemné zpoždění. Pro zaměstnance německých soukromých dopravců jde ale o poslední šanci, že jim zaměstnavatelé přiznají nárok na stejný plat, jaký pobírají pracovníci Deustche Bahn.

Stávka zaměstnanců německých soukromých železničních dopravců komplikuje dopravu na tratích mezi Českou republikou, Mnichovem a Norimberkem. ČTK to ve čtvrtek řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Vlaky na českém území sice stávka neovlivní, na německé straně je ale zavedena náhradní doprava. Stávka německých odborářů kvůli platům začala ve čtvrtek ráno ve tři hodiny a potrvá 47 hodin.

Omezení provozu zaznamenají cestující na tratích mezi Prahou a Mnichovem, Prahou a Norimberkem a na trati z Chebu do Schirndingu, uvedl Šťáhlavský. Cestující se dostanou jako obvykle rychlíkem do Domažlic, poté přesednou na osobní vlak s českým strojvedoucím, který je přepraví přes německé hranice do zastávky Furth im Wald, kde je podle Šťáhlavského připravena náhradní doprava do cílových stanic. Ta by údajně měla být zavedena i na německé straně na trati do Schirndingu.

Současná stávka se netýká největšího německého železničního přepravce, Deutsche Bahn. Vlaky provozované Deutsche Bahn, mezinárodní rychlíky, vlaky InterCity a EuroCity proto stávka nijak nezasáhne.

Německý odborový svaz GDL svolal v posledních dvou měsících už několik stávek, z nichž největší byla dopoledne 10. března. Té se účastnili i zaměstnanci Deutsche Bahn a způsobila zpoždění patnácti dálkových vlaků mezi Německem a Českou republikou.

Odboráři požadují, aby se platové a pracovní podmínky všech šestadvaceti tisíc strojvůdců v zemi sjednotily na úrovni, kterou poskytují celoněmecké dráhy Deutsche Bahn. Strojvůdci u soukromých dopravců totiž v průměru pobírají o třicet procent nižší platy.