Odbory se přou s vedením Tatry, kolik propustit zaměstnanců

Odboráři v kopřivnické Tatře bojují za své kolegy. Pokud se nedohodnou s vedením firmy na mírnějším propouštění, než bylo plánováno, chystají protesty.

(čtk)

05.10.2010 13:15

Tatra_815

Budoucnost Tatry zůstává krajně nejistá, stejně jako jejích zaměstnanců. Repro DR

Kopřivnickou automobilku Tatra by mohlo podle odborů nakonec nuceně opustit jen sedmasedmdesát zaměstnanců místo původně plánovaných 167 lidí. Zástupci zaměstnanců tvrdí, že situace se zakázkami vypadá příznivěji a i výhled na další rok je optimističtější.

Generální ředitel Tatry Ronald Adams minulý týden oznámil, že firmu musí kvůli nedostatku zakázek opustit 167 lidí z celkového počtu 2500 pracovníků. O definitivním počtu propuštěných má podle šéfa odborů Pavla Baroně v nejbližších dnech rozhodnout představenstvo firmy.

„Vypadá to, že by nemuselo být propuštěno všech 167 lidí, ale jen 77, tedy o devadesát méně. Jednak jsou nějaké další zakázky a plán na příští rok je optimističtější než dosud," řekl dnes ČTK Baroň. Proto se odbory s vedením automobilky stále přou o počet propuštěných lidí. Pokud vedení nepřistoupí na mírnější variantu propouštění, nevylučují odbory protestní akce.

„Nějaké uvolnění zaměstnanců bude, ale ne natvrdo, jak se předpokládalo, ale s mírnějším režimem, že budou v budoucnu vzati zpátky do práce, zřejmě ve druhém čtvrtletí příštího roku," uvedl Baroň. Dělníci by mohli zůstat na svých pracovních pozicích, propouštět by se mělo spíše z technických funkcí.

„Věřím, že propouštění nakonec bude mírnější, než se očekávalo," dodal odborář. Podle něho již zaměstnanci navrhovali odborům protestní akce. „Pokud se propouštění podaří vyřešit mírnějším způsobem a bude to velice slušný kompromis, tak protestní akce nebudou. Pokud bychom se úplně nedohodli, tak jsou stále možné. Ještě pořád nejsou úplně zažehnané," konstatoval Baroň.

Kvůli nedostatečnému odbytu automobilů propustila Tatra během hospodářské krize čtrnáct set zaměstnanců. Letos na jaře vzala zhruba tři sta lidí zpět. Za poslední dva roky vykázala ztrátu zhruba 1,3 miliardy korun. Navíc se musela letos v březnu za více než miliardové úvěry zaručit bankám celým podnikem.

Vedení chce dostat věhlasnou automobilku zpátky na vrchol expanzí do Ruska a na další světové trhy. Kvůli tomu chce najít obchodní partnery, se kterými bude spolupracovat. Většinu kontraktů má uzavřených pro první čtvrtletí příštího roku.


A co si myslíte vy? Diskuse (0 příspěvků)

Pro vložení příspěvku musíte být zaregistrováni a přihlášeni.