Zvrácené trio Salem nastavuje krk

Zuzana Přikrylová

Namísto krve si ale žízniví fanoušci mohou konečně zcela strávit jejich debutové dlouhohrající album King Night.

Salem tak navazují na sérii EP, singlů a mixtapes, která vydávají posledních několik let a díky kterým se jim nezištně podařilo vytvořit nový hudební styl, který se ještě stále těší přízni publika — informace na internetu se totiž šíří rychleji než světlo a co byla před pár hodinami ještě dobrá písnička, se může proměnit v „přehypovanou slabotu".

Jejich hudba, kterou tedy později kritici kategorizovali jako witch-house, se svou tísnivou atmosférou vkradla do mnoha osamělých pokojů a také dala průběh trendu chopped´n´screwed (aneb jednoduše výrazné zpomalení skladby, které má za následek, že se celá harmonie přesune do hlubší polohy, včetně hlasu), který momentálně letí i na Youtube videích skoro tak, jako vyrábění skladeb z videonahrávek (například z neobvyklých úryvků zpráv) přes Auto-tune (technika, která díky vokodéru a kláves vytvoří z jakéhokoliv mluvení melodický zpěv).

Přestože je vlna witch-housu již mírně na ústupu, Salem, pionýři této čarodějnické estetiky nočních můr, se šplhají jako jediní nahoru do mainstreamu a na rozdíl od jiných projektů jsou stále neúnavní a čím dál známější. Podařilo se jim kolem sebe během dvou let vytvořit dychtivý kult fanoušků pozorně sledujících novinky i zákulisní informace, které jsou spolu s drogovo-sebeprodejnou historií Salem stále velmi atraktivní.

Dlouhohrající album je tedy další benzín, který živí černý oheň fanouškovského nadšenectví. Zároveň ale také důkaz, že Salem, aniž by museli dělat větší ústupky, stoupají vstříc masám. Obsahuje i předělanou, respektive zvukově vyčištěnou starší skladbu Redlights, stejně jako zcela nové kousky a stále jsou všechny zastřené oním omamným oparem, který přidává jejich hudbě na atraktivitě. King Night si můžete za deset dolarů objednat u Amazonu či Insound, na kterém naleznete i krátké ukázky všech jedenácti tracků.