Další kus českého YouTube spolkne reklama

ČTK

Obavy spojené s prodejem YouTube firmě Google se naplno projevují jako oprávněné i v České republice. Další kus YouTube obsadí reklamní obsah.

Česká mutace videoportálu YouTube začala nově umisťovat reklamu na své domovské stránce a také ve výsledcích vyhledávání. Dosud inzeráty přidávala jen ke zhlédnutým videím. Firma to oznámila v tiskové zprávě. Domovská stránka registruje okolo 1,5 milionů přístupů denně.

„YouTube měl v České republice vysokou odezvu již na stávající reklamní formáty, teď naši inzerenti mohou využít i tak exkluzivní plochu, jakou je domovská stránka YouTube, jejíž denní zásah je srovnatelný se zásahem reklamy uvedené v průběhu reality show v hlavním vysílacím čase," uvedl český Google, pod který YouTube patří.

Ke standardnímu nákupu reklamy přes samoobslužný systém Google AdWords přibude nový rezervační systém za předem stanovené ceny. Ten inzerentům zpřístupní celé portfólio nových i původních reklamních formátů.

Firma kromě reklamních formátů na domovské stránce YouTube nově nabídne reklamu na stránce výsledků vyhledávání, kterou přiřadí k dotazu uživatele podle 211 různých kategorií. Zatímco u stránek s výsledky vyhledávání i zhlédnutí videa je cena stanovená za imprese, u domovské stránky je stanovená cena za jeden den.

Českému YouTube konkuruje například server Stream, který spoluvlastní největší český portál Seznam.cz. Stream reklamu na své domovské stránce i ve výsledcích vyhledávání nabízí.

YouTube podle průzkumu TNS Infratest zná 98 % tuzemských uživatelů internetu. Ve srovnání s listopadem 2008 vzrostl zásah YouTube v českých zemích o dvacet procent. Česká verze YouTube funguje necelé dva roky.

Příjmy YouTube se v posledních třech letech každý rok více než zdvojnásobily a počet inzerentů vzrostl meziročně o padesát procent. Celosvětově uživatelé zhlédnou na YouTube každý den více než dvě miliardy videí a každou minutu nahrají čtyřiadvacet hodin videa.

Průměrný uživatel stráví na YouTube patnáct minut denně.