Ekonomické týdeníky v pohybu: Euro mění vedení, Profit název

ČTK

Šéfredaktorem týdeníku Euro bude od září Pavel Páral, který dříve mimo jiné řídil týdeník Profit. Ten mění název, má rovněž nového šéfredaktora a chce zvýšit náklad o dvě třetiny. Bývalý šéf Eura Lékó chystá svůj nový internetový projekt.

Novým šéfredaktorem ekonomického týdeníku Euro se od září stane Pavel Páral. Vydavatel týdeníku, společnost Euronews, to dnes oznámila ČTK. Dosavadní šéf redakce István Lékó z Eura odchází a chce založit vlastní internetový portál. Páral už v minulosti v Euru působil jako zástupce šéfredaktora, vedl také redakci podnikatelského týdeníku Profit.

Právě podnikatelský týdeník Profit v srpnu změnil název na Nový Profit. Plánuje rozšířit distribuci a zvýšit tištěný náklad ze současných 23 000 na 40 000 výtisků. Profit proto částečně změnil obsah a chce oslovit širší okruh čtenářů. ČTK to dnes v tiskové zprávě oznámila společnost Stanford, která Nový Profit vydává.

Současně s Páralovým příchodem do Euro se změnilo vedení redakce týdeníku. Zástupcem šéfredaktora bude Jan Hrbáček, do pozice hlavní editorky přichází Božena Hažová. Ve funkci hlavního obrazového redaktora a zároveň art directora bude působit Tomáš Novák, hlavním ekonomickým analytikem časopisu se stane Miroslav Zámečník.

„S příchodem nového vedení redakce je spojeno i její výrazné posílení o další nové redaktory a editory," uvedla společnost v tiskové zprávě bez dalších podrobností. Páral hodlá podle svých slov posilovat a rozvíjet týdeník jak v tištěné formě, tak na webu.

Lékó odchází z Eura po dvanáctiletém působení ve vedení redakce. Dnes ČTK řekl, že od poloviny listopadu chce spustit vlastní internetový portál zaměřený na byznys, politiku a životní styl. Web bude mít zhruba 30 zaměstnanců, jeho obsah bude částečně placený. Bližší podrobnosti nechtěl Lékó prozradit.

Páral je v současnosti komentátorem deníku Mladá fronta Dnes. Na podzim 2008 se stal šéfredaktorem podnikatelského týdeníku Profit, tuto pozici ale ke konci února 2009 opustil údajně kvůli neshodám s důležitými členy redakce.

Před nástupem do Profitu pracoval jako šéf komentátorů Mladé fronty Dnes a zástupce šéfredaktora právě v Euru. Stejnou funkci zastával také v deníku Slovo a v Zemských novinách. Pracoval i v Právu. V minulosti byl členem dozorčí rady vydavatelství Stanford, od prosince 2007 do loňského května. Od listopadu 2007 je členem správní rady Nadačního fondu Microfinance.

Euro bylo v letošním prvním pololetí nejprodávanějším ekonomickým časopisem. Podle Kanceláře ověřování nákladu ABC ČR se v průměru na každé vydání týdeníku prodalo 22 581 výtisků, což je zhruba o 2 600 více než u druhého Profitu a asi o 4 500 kusů více než u třetího Eurozpravodaje.

Každé číslo Eura si letos podle průzkumu čtenosti Media Projekt agentur GfK Praha a Median přečetlo 100 000 lidí. To je o zhruba 2000 méně než u prvního Ekonomu. Třetí Eurozpravodaj měl v pololetí čtenost 88 000 a čtvrtý Profit četlo 47 000 lidí.

Týdeník Euro je hlavní aktivitou Euronews, společnost provozuje také ekonomický zpravodajský server Euro.cz. Mezi další produkty patří elektronická informační služba Euro24, Euro9 a EURO Setkání — odborné, vzdělávací a společenské akce.

Rovněž týdeník Profit má od srpna nového šéfredaktora. Stal se jím Tomáš Vyšohlíd, který ve funkci nahradil Petra Korbela. Ten vedl redakci týdeníku od jara loňského roku. Novou vedoucí oddělení grafika a foto se od srpna stala Zuzana Šmajlerová, která vystřídala Martina Fieberta.

„Stále cíleně oslovujeme jednatele a majitele malých a středních firem, manažery a podnikatele. Nový Profit navíc oslovuje širší čtenářskou obec novými rubrikami, reportážemi a aktuálními tématy," uvedl ředitel vydavatelství Stanford Pavel Klaška. Dodal, že změny se kromě obsahu časopisu dotkly také jeho grafiky. Uvedení nové podoby magazínu na trh bude podpořeno reklamní kampaní od září do konce letoška.

Týdeník Nový Profit patří pod vydavatelství Stanford, které je součástí finanční skupiny KKCG podnikatele Karla Komárka. Stanford loni vykázal provozní ztrátu 35,4 milionu Kč a tržby téměř 72 milionů Kč.