Francouze dráždí reklama na McDonald's využívající Asterixe

Zatímco v populárních komiksech je kreslený hrdina ztělesněním obhájce protofrancouzské kultury, v nové reklamní kampani americké sítě rychlojídelen propaguje konzumní návyky a nekvalitní stravu. Pro mnohé Francouze jde o důvod k pobouření.

(čtk)

18.08.2010 18:31


Spoluautor: Petr Jedlička

Astr

Hrdina jak má být, dosud bez reklamní stylizace. Foto archiv Asterix.co.nz

Četné projevy nesouhlasu francouzských fanoušků Asterixe vyvolala reklama sítě rychlého občerstvení McDonald's, na níž si tento neohrožený komiksový galský bojovník proti panství cizáků pochutnává na hamburgeru a smažených brambůrkách. Napsala to dnes agentura Reuters.

Na reklamní tabuli jsou Asterix a jeho přátelé zobrazeni na hostině, která vypadá tradičně - včetně barda Trubadixe přivázaného ke stromu - až na to, že se odehrává právě v dotyčné rychlojídelně.

„Hrdina mého dětství obětovaný jako kanec! Kdo bude další?“ cituje Reuters názor jednoho zděšeného bloggera. Druhý píše: „To je ironie! Nepokořitelný Asterix dělá reklamu nájezdníkům.“

Reklama s Asterixem je jedna ze tří z nové kampaně, kterou McDonald's nedávno zahájil. Na dalších dvou jsou Popelka, jak zajíždí do McDrive, a přízrak z filmu Vřískot pojídající Big Mac.

McDonald's je ve Francii často považován za ztělesnění nechutné prefabrikované stravy, jakou tam na úkor tradiční francouzské kuchyně šíří Američané, a pro určitou část levice je to ztělesnění nežádoucí amerikanizace. V roce 1999 padla jedna provozovna McDonald's za oběť kritikům současného stavu globalizace vedeným známým aktivistou Josém Bovém.

Bojovník proti římské nadvládě Asterix, jedna z nejpopulárnějších postav francouzského komiksu, je naopak často považován za symbol rebelantského ducha Francie.

Sešitů s Asterixovými dobrodružstvími se už ve světě prodalo přes 325 milionů.


A co si myslíte vy? Diskuse (0 příspěvků)

Pro vložení příspěvku musíte být zaregistrováni a přihlášeni.