Tunel pod muzeem? Zahlcení centra auty za osm miliard

Místo nic neřešícího tunelu by se měla podporovat hromadná doprava, z magistrály by se měl stát městský bulvár.

(jm)

12.05.2010 17:07

144383_mediafax_michal_kalasek

Auta pod zem? Nedostatečné, myslí si občanské organizace. Foto Michal Kalášek, Mediafax

Osm miliard by mohl ušetřit státní rozpočet, pokud by vyslyšel výzvu osmi občanských organizací v čele s Auto*Matem a rozmyslel si plánovanou stavbu tunelu pod pražským Národním muzeem. Podle občanských organizací takzvané „zakopání magistrály pod zem“ ve skutečnosti za velké peníze zakonzervuje současné zahlcení pražského centra auty a znemožní proměnit magistrálu v městský bulvár, který městská rada slíbila ve svém programovém prohlášení.

„Dálnice do centra města nepatří. Zaplaťte raději nové linky metra a tramvají, zlepšení městské a příměstské železnice, nebo opravte silnice a chodníky,“ vyzvaly organizace ministry, kteří budou o miliardách na tunel rozhodovat. Na přísun státních peněz tlačí pražský magistrát, který tunel pod muzeem prosazuje jako výhodné řešení špatné dopravní situace okolo severního konce Václavského náměstí.

Naopak občanské organizace by chtěly vyřešit dopravní problémy nejen v malé části centra, ale v rámci celého města. „Množství aut projíždějících denně po Praze je zbytečné, protože město má kvalitní veřejnou dopravu,“ uvedl Michal Křivohlávek z iniciativy Auto*Mat.

O tom, zda pražskému magistrátu požadované miliardy poskytnout, má rozhodnout v pátek ekonomická rada ministrů, o jejich návrhu pak bude jednat vláda.

Podle analýzy sdružení Auto*Mat dochází v hlavním městě k nadřazování dopravy nad potřeby obyvatel Prahy. Město a jeho obyvatelé se musejí přizpůsobovat nárůstu automobilové dopravy, kterou velké dopravní stavby paradoxně ještě zvyšují. Již postavené tunely a průtahy si navíc postupně vynucují další dopravní stavby – například magistrála si vynutila stavbu tunelu Blanka i nyní uvažovaný tunel pod muzeem.

Magistrála je nejfrekventovanější komunikací na území Prahy, běžně zde dochází k překročení emisních a hlukových limitů. Snahy o regulaci automobilové dopravy zde však opakovaně narážejí na silnou lobby řidičů. Organizacemi, které se na výzvě podílí, jsou Auto*Mat, Zelený kruh, Oživení, Hnutí Duha, Děti Země Praha, Pražské matky, Arnika a Dopravní federace.

Další informace:
Auto*Mat Osm občanských organizací vyzývá vládu: ušetřete 8 miliard. Tunel u Muzea Praze uškodí


A co si myslíte vy? Diskuse (0 příspěvků)

Pro vložení příspěvku musíte být zaregistrováni a přihlášeni.