Bernard reklamou pomáhá kultuře znásilňování. Lituji svého podílu na ní

Majitelka reklamní agentury, která se podílela na reklamě pivovaru Bernard zobrazující ženy jako vyzývavé sexuální objekty v přímé souvislosti s jeho pivem, nabídla Deníku Referendum komentář. V něm se od svého podílu na kampani distancuje.

Michaela_thomas_cb

Michaela Thomas

19.06.2017 08:00

Fih6bf730_standa_03

Pivo slušný, majitel magor... Repro DR

„Je to typická zamindrákovaná nešťastná ženská, tak tři roky ji žádnej chlap nevopíchal.“ To si vyslechnou ženy, které vidí svět jinak. Které si uvědomily, že žijeme ve stereotypech a škatulkách. Že žijeme ve světě, kde ženská práva jsou daleka rovnosti těm mužským, ve světě, kde ženské tělo je věc veřejná. V ujišťování, že když ona říká „ne“, znamená to „jo“ a že když si vezme krátkou sukni, chce si „zapíchat”.

Protože já sama jsem byla jako mladá žena znásilněna opilým mužem, protože to byl chlap jak hora, navíc můj šéf, držela jsem hubu a krok a myslela si, že to byla moje vina. Ten pocit vnitřní špíny bych žádnému chlapovi nepřála zažít.

I proto bych ráda dala toto stanovisko ke kampani Bernard pin-upky v bodech:

  1. Spojování piva a ženského těla je špatně.
  2. Tuto kampaň jsme nevymýšleli u nás ve studiu, jen jsme produkčně zajišťovali ilustraci pin-upek.
  3. Klienta jsem já osobně konfrontovala s mým nesouhlasným názorem na kampaň, kterou si vymyslel.
  4. Byla jsem ujištěna, že vyznění Bernardových pin-upek bude tentokrát „pro ženy” a bude si dělat legraci z pana Bernarda.
  5. Žen si velice vážím a sama se pokládám za feministku.
  6. A úplně upřímně a lidsky, tuto zakázku jsme zprostředkovali hlavně proto, že pomůže zajistit živobytí ilustrátorce - matce, kterou opustil partner po narození dítěte a nechal ji v podstatě bez prostředků.
  7. Neztotožňuji se s názorem pana Bernarda, který se vyjádřil k aktivistkám ze Stínové rady pro reklamu v Reflexu ze 14. června: „Ony mají svůj problém a snaží se ho řešit na úkor všech.“
  8. Naprosto odmítám všechny urážky feministek v diskuzích pod články, kde se o nich píše jako o ubohých, ošklivých ženách. Je to odporné.
  9. Feministky, které znám, jsou krásné a silné ženy. Moc si jich vážím a tímto jim vyjadřuji podporu.
  10. Věnujeme svůj zisk za zprostředkování vzniku ilustrací na podporu organizace Ženská práva jsou lidská práva.
  11. Udělala jsem chybu, že jsem neposlechla svoje přesvědčení, a byť „pouze” ilustrace jsem nechala přes B&H zrealizovat.
  12. V zahraničí se již hovoří o tom, že sexistická reklama se podílí na fenoménu zvaném „rape culture”, tedy na znásilňování v opilosti.
Vidím kolem sebe spoustu každodenních hrdinek, které samy vychovávají děti, bojují o přežití. Český muž je veden k tomu, že „svět se má brát s nadhledem”, že ženská „to zvládne”. Vidím okolo sebe ženy týrané svými zamindrákovanými manžely. Vidím kolem sebe otce, kteří se vykašlali na svoje děti. Vidím kolem sebe muže - sraby, co v diskuzích dehonestují ženy za to, že mají jiný názor.

Doufám, že toto je možná příležitost veřejně mluvit o tom, jak se tady muži chovají k ženám a svým dětem, jak se tady muži chovají k ženám ve veřejném prostoru, jak se vyjadřují o ženách, co za něco bojují, a třeba o tom, jak reklama napomáhá kultuře znásilnění. To je veřejně naprosto neřešený fenomén.


A co si myslíte vy? Diskuse (10 příspěvků)

Pro vložení příspěvku musíte být zaregistrováni a přihlášeni.

Jiří Nushart - maloměšťácký usmiřovač

Říkáte "... pomáhá kultuře znásilňování"? Pondělí, 19.Června 2017, 15:53:21

"Neměli bychom se stydět pojmenovat a něžně hladit vagínu a zejména klitoris; děvčátku tím pomůžeme rozvinout hrdost na svoji pohlavní příslušnost."
Dítě by také mělo mít možnost prozkoumat genitálie dospělých, i když to u nich může vyvolat pocity vzrušení. To napsala Ina-Marie Philippsová, autorka publikace "Rady rodičům v oblasti sexuálního vývoje dítěte", vydané Spolkovou centrálou pro zdravotnickou osvětu - BZgA.
Publikace byla po protestech stáhnuta k přepracování. Nebyly to však feministky, kdo protestoval.

Ja

Honza Macháček - chemik, Neratovice

Jednoduché řešení Pondělí, 19.Června 2017, 17:12:13

Jako rodák z Pelhřimova radím: Vykašlete se na humpoláckého Bernarda, a když chcete pít pivo, žádejte pelhřimovského Poutníka.

https://www.pivovarpoutnik.cz/

Povšimněte si, ostatně, že pivovar Poutník patří družstvu:
https://www.pivovarpoutnik.cz/cz/pivovar/soucasnost/
http://www.dup.cz/cz/o-nas/

Jiří Nushart - maloměšťácký usmiřovač

Z etického kodexu diskusí: Pondělí, 19.Června 2017, 19:16:49

Redakce Deníku Referendum si proto vyhrazuje právo smazat příspěvek, který obsahuje spam nebo komerční reklamu...

Jaroslav Hajek - Přisluhovač globálního kapitalismu, Mnichov

Respekt Pondělí, 19.Června 2017, 23:04:25

Napsat do novin zmínku o vlastním znásilnění, to chce jistě odvahu. Smekám.

Musím si to zapamatovat až zas přijedu do Česka. A Krušovice jsou stejnak lepší :-P

Jiří Nushart - maloměšťácký usmiřovač

"Myslím to upřímně" Úterý, 20.Června 2017, 00:51:56

6. A úplně upřímně a lidsky, tuto zakázku jsme zprostředkovali hlavně proto, že pomůže zajistit živobytí ilustrátorce - matce, kterou opustil partner po narození dítěte a nechal ji v podstatě bez prostředků.

10. Věnujeme svůj zisk za zprostředkování vzniku ilustrací na podporu organizace Ženská práva jsou lidská práva.

Jan Samohýl - Programátor, Praha

panu Nushartovi Úterý, 20.Června 2017, 09:43:31

Už předtím jsem vás měl za, ehm, podivína, ale vaše příspěvky pod tímto článkem přesahují mez slušného chování.

Chápu, že vás frustrují některé důležité záležitosti dnešní doby, jako že nějaká žena napsala bizarní knihu, nebo že někdo něco prohlásil. Ale asi byste měl odolat touze tuto frustraci ventilovat pod nesouvisejícími tématy. Dík.

Jiří Nushart - maloměšťácký usmiřovač

Nikoliv, pane Samohýle. Úterý, 20.Června 2017, 10:14:31

Podivínky a podivíni jsou genderfeministky a genderfeministé. Mez slušného chování přesahuje genderfeminismem prosazovaná sexuální výchova malých dětí, jak dokazuje citovaná příručka Iny-Marie Philippsové, vydaná BZgA.

Máte pravdu, frustruje mě to, přesto se domnívám, že je proti tomu třeba něco dělat.

Článek výše považuji za vynikající reklamní kampaň a za vrchol pokrytectví.

Josef Poláček - Manuální pracovník

Úterý, 20.Června 2017, 13:59:36

Připojuji se pro tentokrát k mínění pana Samohýla. Chtěl jsem sám napsat něco v tom smyslu, ale pak mi to nestálo za to.

Jiří Nushart - maloměšťácký usmiřovač

Úterý, 20.Června 2017, 14:30:55

Připojuji se k mínění majitelky reklamní agentury: Bernard reklamou pomáhá znásilňování :-)

Jiří Nushart - maloměšťácký usmiřovač

Na závěr mi dovolte, Úterý, 20.Června 2017, 23:33:24

abych jménem šéfky poděkoval všem účastníkům za vynikající spolupráci.

Je to náš nový, dosud plně neodzkoušený produkt, který za velkých porodních bolestí vznikal v rámci pilotního projektu uberizace služeb. Nezříkáme se těch starých osvědčených prostředků, jako je třeba šokování, a zároveň přinášíme zcela novou kvalitu tím, že do toho tvořivého procesu zapojujeme dosud zcela nevyužitý kreativní potenciál koncového zákazníka.

Ještě jednou tedy všem děkuji a přiťukněme si nyní alespoň symbolicky na naší novou spolupráci!

Pro vložení příspěvku musíte být zaregistrováni a přihlášeni.