Začíná hlasování o nejsexističtější českou reklamu

Od čtvrtka může veřejnost hlasovat o nejsexističtější českou reklamu. Letos je na anticenu nominováno celkem osmaosmdesát reklam. Hlasování skončí na konci října. Slavnostní vyhlášení se uskuteční 11. listopadu.

(vd)

06.10.2016 11:59

Prasate_ko

Vítěze vybere jak veřejnost, tak odborná porota. Zasednou v ní experti a odbornice z genderové oblasti či reklamní i mediální osobnosti. Foto Nesehnutí

Nesehnutí zahájilo ve čtvrtek hlasování v osmém ročníku ankety Sexistické prasátečko. Lidé mohli své tipy na anticenu posílat od května do konce září, letos se v soutěži sešlo téměř devadesát reklam. Z nich vybere vítěze anticeny jak veřejnost, tak odborná porota, v níž zasednou odborníci a odbornice z genderové oblasti či reklamní i mediální osobnosti.

Nejsexističtější reklamu roku vyberou například Barbara Havelková, expertka na genderové právo na univerzitě v Oxfordu, nebo kreativec Martin Charvát. Veřejnost může hlasovat do 31. října. Slavnostní vyhlášení se uskuteční 11. listopadu. Počet schválených nominací v letošním ročníku anticeny mírně poklesl. Navržených nominací bylo sice stejně jako vloni, ale více reklam nespňovalo kritéria soutěže.

„Letos zaznamenáváme úbytek soutěžících reklam, a to asi o deset procent, i když zájem o soutěž zůstává stejný. S mírným optimismem si dovolujeme říct, že klesající počet soutěžících reklam souvisí se zlepšující situací v oblasti genderové citlivosti reklamy v České republice,“ komentuje trend jedna z organizátorek anticeny Petra Havlíková.

Jak je v Sexistickém prasátečku zvykem, nechybí ani letos reklamy politických stran či vysokých škol. Do soutěže ale nebyla nominovaná žádná reklama z kampaně ke krajským volbám. „Z dřívějška ale v nominacích máme KDU-ČSL a TOP 09. Z vysokých škol byl nominován klip Mendelovy univerzity. Stále přitom zastáváme názor, že právě tyto instituce by měly mít nejvyšší etické standardy,“ doplňuje informace k aktuálnímu ročníku Kristýna Pešáková z Nesehnutí.

Do soutěže jsou nominovány převážně reklamy malých firem. Podle organizátorů to však neznamená, že velké podniky se v soutěži vůbec nenacházejí. Letos jsou nominovány například i firmy jako automobilka KIA, penzijní společnost ČSOB či knižní nakladatelství Argo.


A co si myslíte vy? Diskuse (0 příspěvků)

Pro vložení příspěvku musíte být zaregistrováni a přihlášeni.