Letošní ročník soutěže Do práce na kole byl opět rekordní

Radek Kubala

Více než sedm tisíc lidí se zúčastnilo letošního ročníku soutěže Do práce na kole. Oproti minulému roku vzrostl počet účastníků a účastnic o čtvrtinu. Nejvíce lidí se do soutěže zapojilo v Praze, Brně a Českých Budějovicích.

Pátého ročníku soutěže Do práce na kole, kterou pořádá iniciativa Auto Mat, se ve čtyřiadvaceti městech republiky zapojilo přes sedm tisíc lidí z více než tisícovky firem. Oproti minulému ročníku narostl počet účastníků o čtvrtinu. Dohromady ujeli více než milion a půl kilometrů, což odpovídá pětatřiceti okruhům kolem Země.

Kdyby všichni tito zaměstnanci jeli sami do práce autem, vyprodukovali by podle propočtů organizátorů více než dvě stě tun oxidu uhličitého, tunu oxidu uhelnatého a padesát kilogramů prachových částic. V Praze byla soutěž slavnostně ukončena na Nákladovém nádraží Žižkov. Nejlepšími cyklo-zaměstnavateli v hlavním městě se staly firmy Anděl Investment, Ernst & Young a ČSOB.

„Před pár lety jsem se rozhodl kompletně změnit svůj životní styl a se mnou musela i naše firma. Potěšilo nás, že se s největší vervou do letošní soutěže pustili kuchaři a recepční z našeho hotelu a že si soutěžní klání nenechala ujít ani jedna téměř šedesátiletá paní pokojská,“ uvedl ředitel Anděl Investment Marek Páleník.

Druhé místo získala firma Ernst and Young. „Firma má skvělé zázemí pro cyklisty, ale přemýšlí i komplexněji o svém vlivu na životní prostředí. Snaží se snížit svoji ekologickou stopu například tím, že omezuje služební lety ve prospěch videokonferencí,“ tvrdí manažer soutěže Lukáš Eršil.

Nejvýkonnějším jezdcem se v Praze stal Karel Toufar z Ministerstva obrany, který našlapal více než tisíc osm set kilometrů. Nejvýkonnější ženou byla Michala Králová z Komerční banky, která má na kontě více než tisíc tři sta kilometrů.

Podle organizátorů díky soutěži zlepšily zapojené firmy podmínky pro zaměstnance dojíždějící do práce na kole a začaly i komplexněji uvažovat o svém vlivu na okolní prostředí. V mnohých zapojených městech pak začali zástupci samospráv kvůli tlaku soutěžících zlepšovat místní cyklistickou infrastrukturu.

Cílem soutěže Do práce na kole je podpora cyklistické a veřejné dopravy. Její vliv na životní prostředí ocenila například pražská kancelář Organizace Spojených Národů a Magistrát Hlavního města Prahy, které akci udělili záštitu.