Zelení: Hospodaření dopravního podniku je stále černou dírou

Praha přijde o čtyři miliardy korun. Resort dopravy totiž musel kvůli chybám dopravního podniku snížit možnost čerpání dotací z evropských fondů. Město bude tudíž muset za stavbu prodloužení metra trasy A zaplatit ze svého více než se očekávalo.

(vd)

13.11.2013 17:28

115715_mediafax_jan_maly

Vedení města i přes opakované proklamace není schopno zajistit účelné hospodaření s svěřenými prostředky obyvatel Prahy. Foto Jan Malý, Mediafax

Čtyři miliardy korun je částka, o kterou přijde hlavní město Praha a její obyvatelé. Resort doprav totiž musel z důvodu chyb dopravního podniku snížit možnost čerpání dotací z evropských fondů. Za stavbu prodloužení metra trasy A do Motola tak bude muset Praha zaplatit ze svého rozpočtu více než se očekávalo. Vedení města i přes opakované proklamace není schopno zajistit účelné hospodaření s svěřenými prostředky obyvatel Prahy.

„Vše se točí kolem servisní společnosti IDS, která má připravovat a dohlížet na hladký průběh stavebních prací. Její opakované chyby v různých projektech se však město snaží neustále skrývat. Vazby mezi touto společností a členy Rady hlavního města Prahy z TOP 09 jsou však veřejné známé,“ komentuje situaci Petr Štěpánek, předseda pražských zelených.

Místo, aby vedení města tyto vazby zpřetrhalo, snaží se podle něj naopak zbavovat lidí, kteří na chyby upozorňují. „Z dopravního podniku musel proto odejít šéf auditorů Lukáš Wagenknecht, který má nejen zkušenosti v oblasti čerpání evropských fondů, ale je uznávaným odborníkem v oblasti auditu,“ vysvětlil Štěpánek.

Zelení nabízejí řešení v podobě posílení Výboru pro audit, který dopravní podnik zřizuje ze zákona. Problém spatřují v tom, že je v současné době ponížen na orgán bez možnosti korigovat špatné hospodaření podniku.

„Posílení nezávislosti vnitřního auditu je základní podmínkou k narovnání současného neblahého stavu, kdy dopravní podnik není schopen vypisovat výběrová řízení bez porušení právních předpisů České republiky,“ zdůraznil stínový radní pro dopravu Ondřej Rut.

„Z tohoto důvodu požadujeme odejmout dopravnímu podniku jako samostatné akciové společnosti investice do infrastruktury města a převést je přímo na město nebo jeho příspěvkovou instituci TSK. Investiční politika pak bude pod přímým dohledem magistrátu a volených orgánů města,“ dodal Petr Vilgus, člen stínové rady hlavního města Prahy.


A co si myslíte vy? Diskuse (0 příspěvků)

Pro vložení příspěvku musíte být zaregistrováni a přihlášeni.