Babiš získal povolení k převzetí Mf Dnes a Lidových novin

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v pondělí svým prvostupňovým rozhodnutím povolil spojení Agrofertu Andreje Babiše společností Mafra, která vydává deníky Mf Dnes, Lidové noviny a bezplatně distribuovaný deník Metro.

(vd)

26.08.2013 16:35

312037_mediafax_michal_kalasek

Společnost Mafra byla dosud kontrolována německým vydavatelstvím Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft. Foto Michal Kalášek, Mediafax

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v pondělí povolil spojení Agrofertu se společnostmi Mafra a Anděl Media Centrum. Holding Agrofert, který patří Andreji Babišovi, jenž chce v podzimních sněmovních volbách proniknout se svým politickým projektem ANO do Poslanecké sněmovny, sdružuje výrobní a obchodní společnosti na území České republiky i v zahraničí, které se zabývají zejména činnostmi v oblasti zemědělství, potravinářství a chemického průmyslu. Působí také v oblasti vydavatelské činnosti, a to prostřednictvím dceřiné společnosti AGF Media, a.s.

Společnost Mafra je vydavatelem celostátních deníků Mladá fronta Dnes a Lidové noviny. Vydává rovněž bezplatně distribuovaný deník Metro či neperiodické publikace časopiseckého typu, provozuje na internetu zpravodajské servery metro.cz, lidovky.cz a zejména iDnes.cz. ÚOHS posuzoval dopady spojení zejména v oblastech vydávání periodického tisku, poskytování inzertního prostoru v periodickém tisku, internetového zpravodajství a internetové inzerce.

„V oblasti vydávání periodického tisku se aktivity spojujících se soutěžitelů víceméně nepřekrývají, neboť vydávané tituly obou skupin jsou typově odlišné. Zatímco skupina Mafra se soustředí na poskytování informací o bezprostředně aktuálním dění v České republice či v zahraničí (prostřednictvím vydávání denního celonárodního tisku), skupina AGF Media poskytuje spíše komentované zpravodajství nikoli bezprostředně aktuálního charakteru v jednotlivých regionech České republiky, a to prostřednictvím jedenasedmdesáti regionálních (okresních) týdeníků 5plus2,“ uvedl úřad v tiskovém prohlášení.

Pokud se týká poskytování inzertního (reklamního) prostoru, pak i zde ÚOHS spatřuje rozdíl mezi inzercí zadávanou v celostátních denících a inzercí zaměřenou spíše na regionálního čtenáře, jak je tomu v týdenících 5plus2. Také v oblastech on-line zpravodajství a inzerce úřad nespatřuje riziko možného narušení hospodářské soutěže.

Ve vztahu k oblastem, na nichž dochází k horizontálnímu překrytí aktivit skupin Agrofert a Mafra a na nichž dojde k navýšení tržního podílu spojením vzniklého soutěžitele, bude podle úřadu jeho tržní podíl nižší než 25 %. Pod touto hranicí se přitom dle znění zákona o ochraně hospodářské soutěže nepředpokládá, že by hrozilo riziko narušení hospodářské soutěže.

„Při užším vymezení relevantních trhů v oblastech vydávání periodického tisku a poskytování inzertního prostoru v periodickém tisku se pak aktivity spojujících se soutěžitelů nepřekrývají,“ uzavřel Úřad pro ochranu hospodářské soutěže své tiskové vyjádření s tím, že spojení povolil, neboť nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže v posuzovaných oblastech.


A co si myslíte vy? Diskuse (1 příspěvek)

Vladan Ševčík - Energetik

Dobrá zpráva Pondělí, 26.Srpna 2013, 22:12:7

Dobrá zpráva.Alespoň si tento tisk dál nemusím kupovat.

Pro vložení příspěvku musíte být zaregistrováni a přihlášeni.