Iniciativa Auto*Mat vyhlásila výsledky letošní kampaně Do práce na kole

Ve čtvrtek vyhlásila iniciativa Auto*Mat výsledky letošního ročníku kampaně Do práce na kole. Titul Cyklozaměstnavatel roku získala v Praze geotechnická firma INSET. Druhé a třetí místo zaujali Philips a DIPRO.

(vd)

08.06.2012 18:01

Automat

Společenský večer s vyhlášením vítězů a vítězek soutěže proběhl na střešních terasách Garáží Slovan mezi dvěma rameny severojižní magistrály. Foto Iniciativa Auto*Mat

Titul Cyklozaměstnavatel roku 2012 získala v Praze geotechnická firma INSET. Druhé a třetí místo zaujali Philips a DIPRO. Iniciativa Auto*Mat ve čtvrtek vyhlásila také vítěze dalších soutěžních kategorií kampaně Do práce na kole. Jako nejkreativnější byl oceněn tým firmy Cetelem za své veršované zápisky z cest a za to, že cestou do práce vyčistil část Botiče.

Účastníci a účastnice letošní kampaně mohli navrhnout opatření pro podporu cyklistické dopravy. Odborná komise vybrala jako nejlepší návrh zprůjezdnit Folimanku a ulice Holubova a Na Neklance. Radní hlavního města Josef Nosek údajně přislíbil, že opatření zrealizuje. Ceny předal nizozemský velvyslanec Jan C. Henneman a kulturní atašé ambasády USA David Gainer.

Podle manažera akce Víta Masare z iniciativy Auto*Mat byl součástí kampaně Do práce na kole i dotazníkový průzkum, který podle něj přinesl zajímavé informace. „Pražanům nevadí kopcovitý terén. Překážkou většího používání kol je ale hustý automobilový provoz, nebezpečné ulice a nedostatečná infrastruktura pro jízdní kola,“ uvedl Masare. Podle průzkumu se do kampaně zapojili hlavně lidé, kteří po Praze na kole již dříve občas jezdili, nyní však začali používat bicykl pravidelně.

„Naši zaměstnanci jezdí na kole rádi a my se jim k tomu snažíme zajistit podmínky. Vzájemně se v tom podporuje a to stmeluje i náš kolektiv,“ uvedl Miloš Hrdlička ze společnosti INSET. Jako ocenění získala firma městské jízdní kolo Anita Bruscetta Donna V3 od obchodu Cyklospeciality.cz v hodnotě 15 tisíc korun. Cyklozaměstnavatel roku bude moci tento titul používat do června příštího roku na svých propagačních materiálech, a to včetně speciálního loga.

Cenou pro členy nejkreativnějšího týmu pak byl unikátní švédský cykloairbag věnovaný švédským velvyslanectvím v hodnotě dvanást tisíc korun, designová trička Pedal Project a časopis PP Mag. „Nestačí projíždět městem na kole. Když člověk vidí něco špatného, je třeba pokusit se naše město zlepšovat,“ uvedla Hana Valná z firmy Cetelem. Členky a člen týmu vytvořili z cest do práce na kole veršované zápisky, nakreslili mapy a cestou ještě vyčistili část potoka Botič.

„Větší radost než počet ujetých kilometrů nám dělá, že stovky lidí přesedly z automobilu a začaly používat na cesty do práce bicykl. V moderních metropolích Evropy už auto není v módě, naopak kola jsou čím dál populárnější. Jsme rádi, že trend dostihuje už i Praha,“ tvrdí Masare s tím, že na cesty do pěti kilometrů je kolo ve městě zdaleka nejrychlejším dopravním prostředkem.

Společenský večer s vyhlášením vítězů a vítězek soutěže proběhl na střešních terasách Garáží Slovan mezi dvěma rameny severojižní magistrály. O zábavu se postarali cyklo-žongléři Tucet kulí a hráči póla na kolech. Netradiční místo vybrali organizátoři záměrně. „Praha trpí automobilovým provozem. Pokud bychom si zvykli více se pohybovat vlastní silou, bude se nám všem ve městě lépe dýchat a v ulicích lépe žít,“ komentoval aktuální situaci Vít Masare.


A co si myslíte vy? Diskuse (0 příspěvků)

Pro vložení příspěvku musíte být zaregistrováni a přihlášeni.