České dráhy zrušily funkci ombudsmana

Vratislav Dostál

Petra Fejka ve funkci ombudsmana Českých drah nikdo nenahradí. Dráhy zrušily i jeho webové stránky a vrátily se k původní praxi, kdy si cestující stěžovali na fungování železnice přes anonymní formulář. Informaci přinesl server iHned.cz.

České dráhy zrušily funkci ombudsmana. Firma totiž podle informací serveru iHned.cz již nepovažuje existenci ombudsmana kvality služeb za důležitou. Post tak vznikl a zanikl spolu s Petrem Fejkem, uvádí server. Dráhy zrušily i webovou stránku ombudsmana, kterou nahradil box Zákaznická podpora v pravém rohu webu ČD.

„V rámci pravidelných aktualizací našich webových stránek byly odstraněny neaktuální odkazy související s činností ombudsmana," potvrdil serveru mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Cestující se podle něj mohou obracet se svými podněty a připomínkami na Odbor provozu osobní dopravy. „Nejsnazší a nejrychlejší je zaslat podnět cestou kontaktního formuláře na našich webových stránkách," dodal Šťáhlavský. Konkrétní osobu, která by měla vyřizování stížností a podnětů na starosti, vedení drah podle serveru nepověřilo a ani ji nehledá.

Fejk nastoupil do funkce ombudsmana Českých drah na začátku letošního března. Generální ředitel ČD Petr Žaluda v rozhovoru pro Hospodářské noviny uvedl, že se nejprve s Fejkem na přijetí domluvil a teprve poté pro něho hledal vhodnou pozici.

Poté, co odboráři kritizovali ombudsmanův přehnaně vysoký plat, Fejk v červnu odešel. V rámci konkurenční doložky odešel s devíti měsíčními platy za to, že nebude tři čtvrtě roku pracovat ve stejném oboru, neboť se účastnil jednání představenstva ČD a dostal se tak k citlivým informacím.

To, že se České dráhy rozhodly po Fejkovi neobsadit, nahrává podle serveru iHned.cz informacím, že post s měsíčním platem čtvrt milionu korun vznikl čistě účelově.

Další informace:

iHned.cz Ombudsmana Fejka nahradil formulář. ČD už ochránce zákazníků nepotřebují